Framme!

Smått märklig känsla, men nu är jag faktiskt här!
 
Klockan är halv två kinesisk tid, 6 timmar före Sverige. Jag landade fem på morgonen och blev då upphämtad på Beijing Capital International Airport och skjutsad till lägenheten där jag ska bo. Den ligger i Chaoyang District, vilket är väldigt centralt. Jag hade fått se bilder på lägenheten innan, men så klart så blir det så att när man kommer så säger hyresvärden "nej, du får bo i en annan lägenhet istället". En likvärdig i huset bredvid, på 25:e våningen istället för 8:e, så utsikten kan man verkligen inte klaga på!
 
Jag kom hit vid sju och la mig i sängen mer eller mindre omedelbart. Nu har jag tvingat mig upp, jag skulle kunna sova mycket mer men får hålla mig till ikväll. Jetlag är inte min vän!
 
Så eftermiddagen ska ägnas åt någon form av lunch och lite strosande i närområdet, kanske åker in mot stan en sväng också :). Inget planerat förrän imorgon kl 15, då ska jag gå och registrera mig hos den lokala polisen, vilket man måste göra när man är i Kina en viss tid och inte turistar...
 
Försökte mig på en bild men det gick sådär.. Får bli nästa gång!
 


Kommentarer
Jane Hatfield

Hola! I Sverige regnar det och är bajskallt, med andra ord perfekt för att jobba och sälja Bamse:) Saknat dig redan! Gick resan bra iaf, med tanke på kinesiska horoskopet??? Kram på dig

Svar: Åh, alltid härligt att höra att det är dåligt väder hemma när man är utomlands, haha! ;) Mycket smog här dock ;)Resan gick bra, lite segt så klart men horoskopet hade fel, haha...
Stor kram tillbaka!
Sofie

2012-10-14 @ 08:22:30
g

sÅ, DÅ HAR JAG BYTT UT DINA DUSTY ROSES TILL NÅGOT MER PASSANDE.
Hoppas att du har det bra där du är :) ser fram emot att läsa och följa dina bild uppdateringar. Om jag designar något nytt så lägger jag upp den. Just nu är iallafall jag nöjd med din look :D

Svar: Tack för hjälpen, ser ju jättebra ut :) Förhoppningsvis kommer det lite bilder snart också!
Sofie

2012-10-14 @ 12:52:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0