Sådär på en måndagskväll...

Seeeeg måndag! Har inte hänt något särskilt, bara en vanlig dag. 
Eller ja, när jag skriver det så inser jag ju att jag kanske är lite för Kina-anpassad ibland. Idag blev jag nämligen erbjuden två nya jobb! Haha. Först så blev jag påhoppad av en kille i "matsalen" (en samling enkla restauranger i källaren där jag jobbar) som jobbade på CITS, Kinas största och stadsägda resebyrå. Först ville han att jag skulle resa med dem, sedan förklarade jag att jag praktiserar på en annan resebyrå - och då tyckte han att jag skulle komma och praktisera hos dem istället. Tackade vänligt men bestämt nej.. Sedan när jag var på väg hem kommer en kinesisk tjej fram och säger att "you are so beautiful, I want to make you a model". Eeeh, nej tack till det visitkortet också, haha! Men som sagt, man reagerar inte på alla knasigheter till slut. 
 
Ska väl berätta lite om helgen också. I lördags åkte jag in till Sanlitun och mötte Anna, en polsk tjej som gör TTC-programmet här. Vi köpte lite grejer på Yashow, en av de större fejkmarknaderna här. Vad exakt får ni se när tomten kommer, iallafall de lyckligt utvalda som får en julklapp från moi!
Sedan gick vi och tog en fika, och där knäpptes bilden ovan. Man fick en varsin nallebjörn så de skulle veta vart alla beställningar skulle, typ. Haha!
 
På kvällen mötte jag upp Pete och Kirsty, och åkte in mot Sanlitun igen. Vi åt en supergod middag bestående av falafel-&hummuswraps - inte sista gången jag äter där kan jag lova! Sedan blev det barhäng tills runt klockan ett eller så. Lagom kväll, så att säga :).
 
Igår blev det mer shopping på en annan marknad. Ny väska och plånbok till mig, och ännu fler julklappar. Woho! Inte klar än dock..
 
Denna vecka lär bli bra! På onsdag kommer Reece från IESG och ska filma eller nåt på min praktikplats. Som en del av deras marknadsföring, typ. Jag är den första som gör praktik inom reseindustrin här så de vill gärna visa upp det liksom. Och till helgen kommer Anja! Hon är busy fram till lördag kväll, och då ska vi på hemmafest hos denne ovan nämnda IESG-medarbetare. Kuuul! Ska också försöka hinna med att gå på adventsgudstjänst på svenska ambassaden på lördag, Svenska Kyrkan i Hongkong som gör sin månatliga gudstjänst här då. Vore hur mysigt som helst, så hoppas det hinns med. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0