Den där känslan när man som Pippi Långstrump skålar med en kines över en kopp glögg medans man ser ett Luciatåg. I Kina.

Ja, ni vet den känslan?
 
Imorse begav jag mig till Radisson Blu Hotel här i Beijing för att vara med vid Visit Swedens event. De hade bjudit hit tio svenska utställare - allt från resebyråer, städer och attraktioner - och en bunt kinesiska resebyråer för att mingla och göra business, och för att informera om Sverige så klart. För att göra det lite roligare för dem så ville Visit Sweden bjuda på lite typisk svensk underhållning, och det var där jag kom in i bilden - som Pippi. Ja, vad gör man inte... Jag minglade med kineser, tog bilder, åt pepparkakor och drack glögg. 
 
 
 
Jag kan få ångra detta, men jag bjuder på mig själv! Here we go:
 
 
Jepp, nån gång ska man ju göra detta också!
 
Förutom min vackra nuna fick kineserna även njuta av kanelbullar, pepparkakor, semlor och köttbullar - mumma...
 
 
Inte nog med det, svenska skolan här bjöd på luciatåg! Smått absurt, men fint. Slapp jag missa det, haha. 
 
 
Det var en väldigt rolig förmiddag faktiskt, ett minne för livet! Haha, sådana här absurda situationer blir alltid bra historier. Och knöt en potentiellt väldigt bra kontakt inför framtiden... bara det gjorde det värt det!
 
 
 
 


Kommentarer
pappa

du är pippi:) fantastisk bild kommer roa många mycket länge,puss

Svar: Hahaha alltid nåt!
Sofie

2012-11-13 @ 17:18:37
mamma

underbart :) Är så glad för din skull att du fick se ett luciatåg. Nu blir jag nyfiken på kontakten, vad handlar det om? Ha det gott. Kram

Svar: Ja, det var ju flyt alltså! Jag mailar dig :)
Sofie

2012-11-13 @ 17:53:30
G

HAAHAHAHA
LOVE IT

Svar: Fint att kunna glädja dig! ;)
Sofie

2012-11-13 @ 20:29:34
Jane Hatfield

Hihi omg detta ska hunta dig f4ver

Svar: Tyst med dig Lille Skutt ;)
Sofie

2012-11-14 @ 01:29:02
Lilleskutt

Pippi nu ska vi vara snälla!!!

Svar: Om jag får pepparkakor blir jag snäll, hihi!
Sofie

2012-11-14 @ 09:57:56
Ida

Du e galen!

Svar: På ett bra sätt! ;)
Sofie

2012-11-14 @ 14:02:06
Bella

Love the Pippi-look! Något att fortsätta med här hemma? ;)

Svar:
Sofie

2012-11-19 @ 16:53:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0