Besök i helgen!

Torsdagskväll igen. Sitter och lyssnar på lite julmusik och försöker skapa lite julkänsla. Det är ju trots allt första advent på söndag! Är lite avundsjuk på snön ni har fått där hemma... Tröstar mig med att solen alltid skiner här iallafall! (även om det inte alltid är så starkt genom all smog.
 
Ser hur som helst fram emot helgen! Anja kommer till Beijing imorgon, hon har en scholarship-träff med massa andra tyska utbytesstudenter. Men som tur är har hon inte program hela helgen, så vi hinner hänga en del! Imorgon blir det en drink på PureGirls eller Smugglers, och på lördag ska vi på hemmafest hos en av de som jobbar för IES Global. Lär bli kul! Söndagen ska vi bara chilla tror jag, och kanske gå och se Ensam Hemma som visas gratis på en bar i hutongerna... Få lite julfeeling :).
 
Julkänsla, ja! Svenska Kyrkan i Hongkong har adventsgudstjänst på Svenska Ambassaden här på lördag eftermiddag, och eftersom Anja är upptagen då tänkte jag ta och gå dit. Själv, eftersom Lucero är i Hongkong över helgen (hon pluggar vanligtvis där) och jag känner inga andra svenskar här. Men det blir nog trevligt ändå. Älskar 1:a advent, när man äntligen får börja räkna ner till julen och sjunga alla fina psalmer. Är verkligen glad att jag bestämde mig för att åka hem till jul!
 
Hur som helst, höres efter helgen så trevlig helg på er!


Kommentarer
mamma

Jag är också GLAD, ha det så mysigt på 1 Advent

2012-11-29 @ 14:53:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0