Sista inlägget för den här gången!

Ja, då var dessa tio veckor slut. Imorgon sätter jag mig på ett flyg hem mot Sverige igen och sent imorgon kväll svensk tid är jag hemma. Som alltid så har tiden gått fort samtidigt som det känns som jag varit här jättelänge. 
 
Jag är verkligen glad att jag beslöt mig för att åka tillbaka hit för min praktik. Jag har lärt mig massor som jag kan ha användning för i mitt framtida yrke men också utvecklats som person. Växt och byggt på mitt självförtroende sådär som man gör när man antar en stor utmaning och klarar av den. Det finns ingen bättre känsla!
 
Det har gått upp och ner så klart, som det gör hemma också. Vissa dagar har kännts trista och grå men andra dagar har jag fått uppleva  sådan som jag aldrig skulle fått göra om jag stannat hemma. Som att blicka ut över snöiga berg vid kinesiska muren. Eller cykla i solen med två fina vänner runt Xians stadsmuren. Eller nåt så enkelt som att prova på ny och välbekant kinesisk mat som är bland det godaste jag vet. Upplevelser man tar med sig, helt enkelt.
 
Har just avslutat min vistelse här med supergod Pekinganka följt av en drink på Smuggler's tillsammans med Lucero. Och även om det känns lite vemodigt att säga hejdå till Beijing så känns det inte alltför ledsamt. Jag har ett band till det här landet som blivit ännu starkare av denna vistelse. Därför vet jag att jag kommer tillbaka, förr eller senare. Kanske kommer jag inte bo här igen, men jag har mycket kvar att upptäcka och se i Kina. Så det är inte hej då, det är på återseende!
 


Kommentarer
mamma

älskar den här bilden av dej på muren, den är så mycket Sofie.....

2012-12-22 @ 12:45:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0