12-12-12

Dagens rubrik var ju given. Läser lite här och var att folk tror att jorden ska gå under idag. Det vore verkligen typiskt om det skulle stämma eftersom jag ju fyller år imorgon! Tur att jag inte tror på sånt, haha. Morgondagen ska iallafall firas med Skype med familjen på morgonen och sedan middag på kvällen. Sedan ska vi gå till en bar som har en gratis filmvisning av Ett päron till farsa firar jul. Blir nog trevligt! Vet inte hur många vi blir, eftersom jag var lite sen med att bjuda folk. Men bara jag slipper sitta hemma själv är jag nöjd, haha! Sedan blir det riktiga firandet i helgen när Anja (som fyller år idag) kommer hit.
 
Igår var det Lucero som fyllde år! Lite komiskt är det allt. Hon fyllde 22, Anja blir 23 och jag 24 (gammal jag känner mig). Det firades på en spansk restaurang som kvällen till ära hade peruansk mat. Väldigt passande eftersom Luceros föräldrar är från Peru! Maten var supergod och de hade dessutom god sangria för ynka 12 kronor. Trevlig kväll! Lång resväg hem bara eftersom hon bor i nordväst och jag sydöst...
 
 
Det snöade idag också! Minimalt snötäcke kvar nu, men det ska snöa mer imorgon så håll tummarna för att det blir kvar. Jag och Anja ska till muren på lördag och det vore så fint om bergen är snötäckta då :).
 


Kommentarer
Louise

Härligt med snön! När du kommer hem kommer du i alla fall få se ett ordentligt snötäcke... Lite mer julkänsla då och särskilt med filmen också :). Hörs ikväll/imorgon. Då fyller du år i Kina åtminstone! ;) Grattis i förskott min kära lilla storasyster!! <3

Svar: Tack kära lillasyster! Ser fram emot all snö när jag kommer hem... Lova mig en vända i pulkabacken ;)
Sofie

2012-12-12 @ 16:43:07
Jane

Grattis fina:) I förskott! Men fy vad äcklig maten såg ut:p haha

Svar: Tack! Den var godare än den såg ut ;)
Sofie

2012-12-12 @ 18:29:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0