Ikea & förkylning

Ja, i onsdags vart det IKEA ja... Vi var rätt hungriga när vi kom dit och styrde stegen mot restaurangen... Som är nästan som den på IKEA hemma, men här hade de också ett liveband (!) som gjorde en cheesy instrumental cover på Cotton Eyed Joe. Det är det som är Kina, alltid med en twist liksom!
 
 
Hemma är jag inget fan av Ikea-mat, men här är det grymt gott! Muuuums.
 
Köpte också lite pepparkakor, glögg, julmust och lite julpynt. Jag och Lucero planerar en glöggkväll ngn gång frmaöver, hoppas vi får ihop det :).
Dock var det inte lika roligt som det brukar vara att handla i Swedish Food-sektionen då de tagit bort alla vanliga märken och kör bara sina egna produkter. Ingen Daim, Marabou, Apotekarnes, bilar, Blossa... Dåligt!
 
När jag kom hem på kvällen sedan mådde jag sådär; förkyld och ont i huvudet. Så tog mig en sjukdag igår och bara låg i sängen och vilade. Mår mycket bättre idag, även om förkylningen är kvar :). Såg underbara Förtrollad och Eat, Pray, Love. Tur att jag hade köpt en massa dvd:er och inte hunnit se dem än!
 
Ikväll blir det mera film. Hittade klassikern Fucking Åmål på youtube som jag inte sett på minst 10 år. Härlig nostalgi med andra ord, lovely!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0