Måndag igen

Så var det måndag igen. Sjukt originellt, men jag är inte världens största fan av måndagar. Satsar på en tidig kväll ikväll, är så trött! 
 
Nu har jag ju för övrigt varit här i tre veckor. En tredjedel av hela vistelsen, det känns rätt märkligt faktiskt. På ett sätt känns det som att det var jättelänge sedan jag kom hit, samtidigt så har det gått väldigt snabbt. Det går bara fortare och fortare ju mer man kommer in i allt, får rutiner och hittar på saker. Så jag antar att de närmsta sju veckorna bara kommer att springa fram! Har mycket roligt planerat längs vägen också...
 
Hade en bra söndag igår. Vaknade upp till - snö! Nog för att jag hört rykten om det, men trodde väl inte riktigt det skulle komma redan. Speciellt inte när man tänker att så sent som förra lördagen var det typ 18 grader och jag gick runt i bara jeans och linne. Snacka om att slå över snabbt! Men det var faktiskt inte så tokigt. Luften var ovanligt ren, inte ens på skadliga nivåer, och med doften av snö i luften så var det helt underbart ute, faktiskt. 
 
Spenderade förmiddagen på min absoluta favoritmarknad. Inga turister, låga låga priser och riktiga märken. Det är som en outlet, typ, och där kan man som jag köpa en kofta från topshop för 60 spänn. Lite småfel kan man hitta här och var men det är betydligt högre kvalitet än kopiorna på de andra marknaderna. Mycket bra shopping blev det :). 
 
Efter lite skypande med Jane och Ida på eftermiddagen blev det sedan middag på stan. Helt okej helg! :)
 
SNÖ!!
 
Förresten! Vad dåliga ni är på att kommentera ni för tiden! Skriv en liten kommentar då och då please, det är så kul att få! :)
 


Kommentarer
mamma

Hej, det låter som du har det bra. Seg måndag här också, ikväll finmiddag med Louise som åker till Indien imorgon ;)

Svar: Mysigt det lät! Ska bli spännande att höra hur hon haft det sen :)
Sofie

2012-11-05 @ 15:29:56
Jane

HOLA JAG SAKNAR DIG!

Svar: JAG SAKNAR DIG MED! <3 Kuuul att skypa häromdan!
Sofie

2012-11-06 @ 19:57:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0