Fint första-adventsfirande!

I lördags begav jag mig till Svenska Ambassaden här i Beijing för att fira första advent med gudstjänst och adventskaffe. Och ååh, vad härligt det var att få sjunga Bereden väg för herran och Hosianna, vilken julkänsla! Jättebra präst också, som verkligen kunde prata om Gud och Jesus utan att göra det tråkigt..
 
Och fika ja, med lussekatter! Det är ungefär det godaste jag vet! (men så är jag ju född på Lucia också) Riktigt trevlig eftermiddag med ett gäng trevliga svenskar. Glad att jag gick dit! 
 
 
Det var nästan märkligt att komma ut och åka hem med tunnelbanan och vara i Kina igen..  Var fint att få lite Sverige om än så bara för några timmar!
 
Också ett, av många, skäl att jag är med i Svenska Kyrkan. Det är fantastiskt vilket arbete de gör, att få möjlighet att gå på svenska gudstjänster och ha en församling att gå till för dop, bröllop eller samtal även om man bor i Kina - det är ju smått fantastiskt, faktiskt! 
 
 


Kommentarer
Louise

MYYYS!!! Var det nån som sjöng fel? Det är typ det bästa med Hosianna, att folk gör bort sig :). Och snart är du här och kan äta de godaste lussebullarna :)

Svar: Haha nej ingen som sjong fel! Tusan! ;). Jaaa, baka extra goda at mig! mumma..
Sofie

2012-12-05 @ 13:16:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0