En fantastisk sista helg i Kina

Har haft en helt underbar sista helg och en toppenbra födelsedag dessutom. Blev bjuden på lunch och tårta på praktiken och sedan åt jag middag med ett par vänner på kvällen. 
 
Jag och några av tjejerna på kontoret. De tre som sitter är de som sitter på min avdelning, jättegulliga allihop :).
 
Sedan igår kom Anja hit till Beijing. Efter att hon tagit sig från den västra tågstationen hem till mig i östra Beijing, tog vi oss till busstationen för att åka mot Mutianyu. Det finns flera olika ställen man kan se muren vid från Beijing. Badaling är den mest besökta och är väldigt turistig, den kan man lätt hoppa över. Mutianyu är likt Badaling väl restaurerad men mindre besökt, vilket gjorde den till ett bra val. Vi hade tur, då det snöat i veckan och muren och bergen omkring var vackert vita. Det var lite mer av en utmaning att ta sig upp och ner för muren när den var snöig och hal, men det var helt fantastiskt vackert! Utan tvekan något av det vackraste jag någonsin sett... 
 
(fler bilder på Facebook)
 
Idag åkte vi till UIBE där vi bodde den första tiden i Kina när vi var här 2009... Vi gick till Kafe Kaktos, vart cafefik på campus och det var sig EXAKT likt! Samma inredning, samma utbud och samma goda kaffe... Vilken flashback! Vi konstaterade att det hänt en hel del sedan dess, när vi satt där inne och skrev våra assignments. 
 
 
Eftermiddagen spenderades i hutongerna, där vi gick runt och tittade i affärer och bara insöp atmosfären. Sedan åt vi tidig middag/sen lunch bestående av supergod sichuanese food :). Verkligen en perfekt sista helg i Kina för den här gången!
 
Imorgon är en ny vecka, och veckan som jag åker hem! Lite sorgligt men också rätt så skönt att få komma hem till gamla goda Sverige igen :)


Kommentarer
Louise

Härliga tider låter det som! Och snart är du hääär! Hälsa kina från mig innan du drar ;)

Svar: Härliga tider! Ska absolut hälsa från dig ;)
Sofie

2012-12-18 @ 15:06:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0