Behöver lite inspiration!

Har varit lite sisådär med inspiration på praktiken på sistone... Har haft lite att göra kombinerat med det faktum att jag snart ska åka hem. Är dessutom i behov av lite ledighet vilket inte hjälper med motivationen... 
 
Försöker hitta på lite grejer att göra ändå. Har hjälpt syster yster att planera sin resa hit (bara dagar efter jag har  kommit hem, typiskt va?) och börjat skriva på några artiklar om kinesisk kultur som jag tänker att de kanske kan ha på sin hemsida, när de lanserar en ny. Men ändå lite svårt att komma ifrån att jag inte trivs så bra med att bara sitta framför datorn hela dagarna. Jag vill ha tusen bollar i luften och träffa nya människor! När jag funderat på var jag vill göra min sista praktik har jag ändå fått lite hjälp av detta, eftersom jag kunnat utesluta vad jag inte vill. Jag började i stället tänka - vad tycker jag är roligast i skolan? När känner jag att jag kommer till min rätt? Och då kom jag fram till att det är ju att redovisa! Knasigt, va? Kanske kommer från min bakgrund med musik och teater, lite som att stå på scen. Av det kom jag lite närmare vad jag vill göra, och har siktet inställt på ett ställe där jag skulle trivas och få göra det jag tycker är roligast...
 
 
Inte klockrent formulerat kanske... Men hoppas ni hängde med i tankegångarna!


Kommentarer
Ida

ASBRA researsh!

Svar: Tackar tackar! ;)
Sofie

2012-12-04 @ 20:11:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0