Dålig bloggare jag är...

Jag har vart lite dålig på att blogga, har inte haft nån inspiration och inte så mycket att berätta heller. Har inte gjort supermycket i helgen, vilket var skönt. Har haft rätt fullt upp sedan jag kom så det var skönt att inte ha alltför mycket inplanerat utan bara ta det lite som man kände.
 
I lördags var jag domare i en engelskatävling för kinesiska elever. Det var IES Global som arrangerade, och jag var med tillsammans med några som gör TTC här i Beijing. Lite extra cash fick man också, vilket var ett stort skäl till att jag tackade ja... Det var helt okej, de skulle skriva uppsatser på temat för eller emot dress code i skolan, och så skulle vi betygsätta. De mesta var ganska lika varandra, vissa stack ut. Vad sägs om denna?
"why do we have to wear the damn uniform everyday?" Hahaha... 
 
Söndagen spenderade jag själv, vilket var skönt. Man behöver lite egentid ibland! Städade och tvättade på förmiddagen och sedan åkte jag iväg till en antikmarknad vid Jinsong,  en hållplats söder om där jag bor. Hade inte varit där innan men läst att det skulle vara bra. Och det var det! En stor utomhusmarknad med allt möjligt antikliknande (fejk alltihop så klart), smycken, väskor etc. Väldigt få turister och härlig atmosfär. Köpte lite grejer till mig och lite julklappar. Lär åka tillbaka dit, definitivt en ny favorit i Beijing! På kvällen blev det en hel massa skype, inte så tokigt.
 
 
Tillbaka på praktiken idag. Just nu är det lite segt, har inte så mycket att göra. Idag satt jag och följde SAS-följetongen och researchade lite om kinesisk paketreselag till min LIA-rapport. Inte det lättaste att hitta något om om man säger så! Imorgon ska jag och Jolin, den kollega jag tycker bäst om och som jag alltid äter lunch med, iväg och titta på ett hotel. Det var jag som föreslog denna site inspection, så kul att de tyckte idén var bra. Har även föreslagit att jag ska åka med på någon tour de anordnar och utvärdera. Det tyckte de också var bra, men de har inte så många grupper här nu så vi får se hur det blir. 
 
Och på onsdag ska jag och Lucero till Ikea, wiie! Det blir köttbullemiddag och införskaffande av lite julig mat och annat som kan skänka lite julkänsla, tänkte jag. Mys!


Kommentarer
Ida

hahaha! Vad gav du för betyg till den där personen? klockren ju! Språket kanske inte var de bästa men innehållet måste ju ge ett självklart A! ;)

Svar:
Sofie

2012-11-19 @ 15:44:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0