För här kommer Pippi Långstrump....

.... tjolahopp, tjolahej tjolahoppsansa, här kommer Pippi Långstrump ja här kommer faktiskt - JAG!
 
 
Haha, jag ska ta det från början istället. Minns ni att jag skrev i början av veckan att jag mailat Visit Swedens kontor här för att se om de behövde hjälp av mig vid events och dylikt. Idag var jag där på ett lunchmöte och träffade två supertrevliga kinesiska kvinnor som jobbade där. De hade funderat på vad jag skulle kunna hjälpa till med vid ett event de ska ha om två veckor, där de bjudit hit 10 svenska utställare och ca 30 kinesiska resebyrårepresentanter. Det första de behövde hjälp med var att hitta en kinesisk svensktalande tolk. De hade hittat några som studerar svenska på universitet här, och vill att jag ska ringa och prata lite med dem för att se om deras svenska är bra nog. So far so good. 
 
Sedan började de prata om själva eventet och sa att de vill göra det lite roligt, underhålla de som kommer och visa upp svensk kultur. Så de undrade om inte jag ville klä ut mig till Pippi Långstrump och gå runt och bjuda på lite godis, mingla och prata med kineserna om Sverige. Detta lät ju smått galet så självklart var jag tvungen att tacka ja! Tänk vilken grej! Haha, kommer bli hur roligt som helst! Riktigt bra historia att berätta sen också. Haha. 
 
Ja. Så kan det gå.
 
Nu på kvällen var jag på välkomstmiddag, vilket var väldigt trevligt! Fick träffa de andra praktikanterna här, ett gäng killar från USA, Kanada och Storbritannien. De var trevliga allihop och det var kul att träffa dem. Också roligt att träffa Kirsty, som har varit min kontakt under månaderna innan jag kom hit och svarat på alla mina frågor. Hon jobbade också med TTC sist jag var här, så det var ett kärt återseende!
 
Imorgon blir det Halloweenfirande! Detta ska jag göra, låter som det kan bli hur kul som helst! Ska dit med lite TTC:are, och Kirsty ska också med så ser fram emot det! 


Kommentarer
Ella

Haha vill ha bildbevis på detta tack;)
Älskar idéen;)

Svar: Vi får väl se hur det blir med det, haha ;)
Sofie

2012-10-26 @ 17:24:23
mamma

underbart. Du är som Pippi,stark och generös

Svar: Haha, ja jag har ju till och med lite rött hår numera ;)
Sofie

2012-10-26 @ 18:43:58
Ida

Hahahahaha!!! De är blir ett sånt här moment av "vad håller jag på med egentligen...". Du runtminglande bland massa kineser i pippidräkt! hahahahaha....

Svar: Precis! Ett minne för livet ;)
Sofie

2012-10-26 @ 19:15:55
Louise

HAHAHAHAH!! Värt att åka till Peking över en dag bara för att få se dig i pippidräkt bland alla kineser!

Svar: Det skulle du gilla va? ;)
Sofie

2012-10-26 @ 19:52:29
pappa

låter underbart du kommer bli en fantastisk pippi.bilder måste absolut fram :)

Svar: Hahaha vi får se vi får se!
Sofie

2012-10-27 @ 13:39:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0