Det här blir en bra vecka!

Vaknade helt klart på rätt sida idag! Kanske hade något att göra med att solen lyste bakom gardinerna? Har faktiskt haft övervägande bra väder sedan jag kom, hoppas det håller i sig!
 
Idag har jag varit på kontoret hela dagen. Har fortsatt med mina reseförslag, fick bra feedback på de jag gjort vilket var roligt. Föreslog också att jag skulle researcha möjliga framtida samarbetspartners, vilket känns väldigt kul faktiskt! Min tanke med det är att jag ska kartlägga deras nuvarande partners och se vad de är för typ av företag, hur ofta de "handlar" och hur de först fick kontakt med dem. Utifrån det kommer jag sedan kolla på främst den skandinaviska marknaden och se vilka företag som skulle kunna kontaktas.
 
Min arbetsplats! Jag har med min egen dator, den andra är på kinesiska och grymt seg. Värt att släpa på min då så jag kan använda word, excel etc utan hinder. Notera neskaffet, tack Sandra!
 
Snett igen! Här är iallafall byggnaden som kontoret ligger i :)
 
Mailade också Visit Swedens kontor och erbjöd mig att jobba gratis ifall de skulle anordna events etc här i Beijing. Fick faktiskt svar jättesnabbt, hon jag mailade sa att de uppskattade att jag hört av mig, och att de ska ha ett event om en månad med svenska utställare och kinesiska resebyråer. Hon visste inte om de skulle ha något jobb till mig då de redan kommit ganska långt med planeringen, men hon skulle kolla. Så håll tummarna, det vore ju hur kul som helst!
 
Just nu sitter jag och aktiverar en VPN som jag "köpt", 29 dollar ger Facebook i tre månader, wooooho! Kalla det patetiskt men jag saknar att inte kunna veta vad folk gör och att hålla kontakten med folk. Sååå there we go! Och däääär kom jag in på fb ja, livet är gött!


Kommentarer
Ida

Låter ju riktigt bra ju! Kul med kanske ett till jobb också;) trotsa censuren! Yeah!

Svar: yeah! the great firewall of china has nothing on me, haha!
Sofie

2012-10-22 @ 15:19:21
Bella

Way to go Sofie!! Man kan verkligen inte anklaga dig för att ligga på latsidan direkt ;), håller tummarna för att Visit Sweden har nåt åt dig - let's face it, de är ju dumma annars... 29 dollar - klart värt det! Måste ju faktiskt hålla koll på vad som händer i övriga världen, det blir så mycket att ta igen sen annars.. ;)

Svar: Hehe nä men man måste ju ta alla chanser man kan, det värsta som kan hända är att man får ett nej, liksom :) Kul att prata med dig igår, saknar er <3
Sofie

2012-10-22 @ 22:06:12
Bella

Saknar dig med vännen <3,får se till att hitta nåt bra tillfälle för skype!

Svar: absolut! på söndag lär jag köra skypesession hela em/kvällen, haha så logga in då ;)Saknar dej mee!
Sofie

2012-10-24 @ 21:48:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0