Dags att köra igång på riktigt då!

Imorgon är det äntligen dags för mig att börja min praktik på China International Environment Travel Service! Ska bli väldigt roligt att äntligen komma igång, och så klart lite nervöst också, det går ju inte att undvika...
 
Så, idag hade jag en till dag att spendera som jag ville, och efter ett snabbt besök på polisstationen för registrering så åkte jag iväg till Wangfujing. Blev löjligt nöjd när jag lyckades välja rätt Exit direkt och dessutom hittade direkt. Området där är känt för sin Snack Street, och det var också mitt mål. Där blev det lunch och en liten promenad, och sedan åkte jag till Sanlitun där jag unnade mig pedikyr för 70 kr, helt okej pris :). Det är väl ungefär det jag har gjort idag. Bra att ta det lite lugnt innan det drar igång! Nu har jag precis ätit lite stekt ris till middag och sitter och snacksar på lite litchies. SÅ Kina, me like!
 
Hur känns det att vara tillbaka då?
Det känns både konstigt och inte konstigt alls. Inte konstigt på det sättet att allt känns väldigt naturligt och hemma, och konstigt känns det när jag börjar tänka efter och liksom inser "Jag är i Kina och det har jag inte varit på fler år". Det är lite som att komma hem. Fast visst, vissa grejer får man upptäcka på nytt. Trafiken till exempel, jag är ännu inte helt bekväm med det kinesiska sättet att gå över gatan - d.v.s. att gå rakt ut när man tror bilarna inte kör, haha. Språket kommer tillbaka mer och mer, och vem vet - kanske kan jag ännu lite mer när jag åker sen..
 
Försökte mig på bilder men datorn ville icke samarbeta idag... Fick in en bild på mitt rum, sen tog det stopp.. Bättre än inget iallafall!
 
 
 
 
 


Kommentarer
pappa

rummet ser helt ok ut tycker jag.:)

2012-10-16 @ 14:43:37
pappa

lycka till imorgon

Svar: None
Sofie

2012-10-16 @ 14:43:59
Tine

Hej Sofie

Missade att ringa till dig innan du åkte iväg
:( Hoppas du får en bra tid och praktik därborta i Kina:)
Vi hörs snart igen
Kram

2012-10-16 @ 20:34:20
camilla

vad spännande sofie.. lycka till

2012-10-17 @ 12:19:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0