Bra första helg!

Har haft en trevlig första helg här i Beijing. Igår mötte jag upp Lucero och ett par vänner till henne, och åkte till 798 som är Beijings Art District. Ett f.d. industriområde som numera har en massa gallerier och utställningar och även cafeer och restauranger. Vi gick och såg en utställning där tillsammans och åt sedan middag på en restaurang där. Riktigt trevligt var det och kul att träffa lite folk. Det är så mycket lättare att prata med västerlänningar, inte minst för att man inte måste kinesanpassa sin engelska utan bara kan prata på. Sedan fortsatte vi till en bar/klubb där det var en Poetry Slam. Inte vad jag trodde var min grej, men det var faktiskt riktigt roligt!
 
Efter det åkte vi till Sanlitun och tog en drink innan vi åkte hem igen. Riktigt bra dag!
 
Idag har det, till skillnad från igår som var varm och solig, varit riktigt skitväder. Följaktligen har jag inte gjort så mycket ;). Jag var iväg till Carrefour och handlade lite - bland annat stekpanna och en kastrull så jag kan laga mat, men annars har jag bara chillat här hemma. Pratade med Anja vilket var riktigt kul! Blir en weekendresa till Xian inom ett par veckor utan tvekan! Sedan kommer hon komma hit minst en gång också. Och så ska vi fira våra födelsedagar tillsammans också så klart, hon fyller år en dag innan mig nämligen. Sist vi var i Kina firade vi tillsammans i Shanghai med karaoke och dans hela natten. Härliga tider, och nu blir det favorit i repris då!
 
Har också fått mail från flera TTC-deltagare som bor här i Beijing och som jag förmodligen kommer att träffa under veckan någon gång. Jätteroligt, man kan inte knyta för många kontakter så här i början!
 
Ska försöka ta lite bilder också så ni får se mer hur jag bor och hur området ser ut också, nån dag när det är fint väder :).
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0