15 timmars sömn senare...

Vaknade för en halvtimme sen efter en skön natts sömn på cirka femton timmar. Sovit som en sten hela natten, men hade lätt kunnat sova längre! Jetlag, jag säger då det.. Men idag känner jag mig som lite mer människa iallafall! För er som undrar så kan jag rapportera att sängen är av kinesiskt slag, d.v.s. hård men med tanke på det ändå relativt mjuk.
 
Igår hann jag inte med alltför mycket. Vaknade till mitt på dagen och skulle gå ut en snabb sväng och handla lite, och det blev väl en liten långpromenad istället. Hade sett ett Tesco (matbutik) när vi körde hit, så tänkte försöka hitta den. Men den låg längre bort än jag trodde, och med en liten omväg så tog det ett litet tag. Efter att ha lämnat maten sedan gick jag ut igen för att köpa något färdigt till middag, och då hittar jag såklart ett Carrefour här precis bredvid.. Typiskt! Efter maten låg jag och läste lite innan jag somnade runt åtta.. Mycket spännande dag!
 
Idag ska jag till polisen då, annars inget planerat. Kanske åker in till stan lite om jag hittar tunnelbanestationen :).
 
Sedan är det meningen då att jag ska börja min praktik imorgon eller på onsdag, lite beroende på när mitt "host company" har tid... Alltid sista-minutenbeslut! Ser fram emot att träffa lite folk, börjat tröttna lite på mitt eget sällskap nu :).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0