Pekinganka, ösregn och dokumentärfilm

Ja, det är min helg so far.
 
Igår efter jobbet mötte jag upp Lucero och två vänner till henne och gick och åt pekinganka. Det finns få maträtter som slår den, så fantastiskt gott! Vi beställde dessutom flera rätter till, så var mer än mätta när vi gick därifrån. Sedan tog vi en sväng förbi Smuggler's på Sanlitun, en klassiker! Billigaste drinkarna i stan (10-20 kr) och trevlig stämning. Vi var alla dock i mer eller mindre matkoma, så det blev inte särskilt sent. Hur som helst en väldigt trevlig kväll :)
 
Idag vaknade jag upp till ett grått Beijing. Regnet hängde i luften och smogen låg tung över staden. Inte direkt vad man ville ha en dag som denna - hade tänkt se lite mer av staden och vara utomhus, men det fick man ju inte mycket för. Lucero hittade dock en bar som hade en gratis visning av en musikdokumentär från BBC som vi åkte och såg på. Helt okej, och gratis är ju alltid gott!
 
Efter det gick vi omkring i regnet och blev nerkylda, det fullkomligt öste ner och blåste rejält. Efter lite nudlar och en kopp kaffe rörde vi oss sedan hemåt, och här blir jag kvar ikväll kan jag säga, fyyy tusan vad kall jag var när jag kom hem. Som tur är har värmen satts på nu, det sker centralt i hela Beijing på äkta kommunistiskt vis, haha. 
 
Imorgon ska jag gå upp hyfsat tidigt och åka och shoppa, behöver lite mer basplagg och varma tröjor nu när det börjar bli kallare. Sedan hittar jag väl på något mer tror jag, får se vad det blir. Ska också köpa tågbiljetter till Xian! Åker dit nästa helg med Lucero och hälsar på Anja, ska bli jätteroligt. Det blir sightseeing (terrakotta-armen liksom) och paaarty, kommer bli hur grymt som helst :).
Från toaletten på baren vi var på, helt underbar skylt! 
(Jane, när vi skaffar lägenhet tillsammans ska vi också ha en sån! "please don't poo", haha!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0