Kung Fu och lite bilder

Idag blir det bilder! Vi börjar med några jag tog i söndags. Orkade inte göra så mycket efter lördagens festande, men gick runt en sväng på min lilla innergård som inte är så liten och som en liten park, kan man säga. Riktigt fin dag var det!
 
I ett av dessa hus bor jag :). 
 
Den här maten lagade jag i tisdags och det var så himla, himla gott! Stekta grönsaker med massa tomat och koriander, serverat med så fruktansvärt gott stekt bröd. Muuuums! Det bästa var att jag gjorde två portioner, så idag köpte jag nytt bröd (köpes på nåt litet gaatställe för ett par kronor) och åt det igen! Sååå gott!!
 
 
Igår fick jag gå på Kung Fu-show! På förmiddagen frågade en kollega om jag skulle vilja gå "tonight or tomorrow". Det var en grupp som skullle gå och jag skulle kunna få en biljett mkt billigare. Javisst, sa jag. Sedan några timmar senare hade de bokat en biljett till mig. Så ja, det var bara åka dit när jag slutat för dagen. Biljetten fick jag faktiskt helt gratis, vilket kändes helt okej när jag såg att de annars kostar 180-680 kronor, helt galet! Föreställningen var en blandning av av kung-fu, dans, musik och teater och det var riktigt bra, om än lite långt ibland. De gjorde riktigt sjuka grejer, och speciellt barnen som var med var galet duktiga. Kul att få se, även om det var lite segt att gå själv så klart...
 
Nu är det snart helg igen, den är rätt oplanerat men nåt lär jag väl hitta på :) 


Kommentarer
G

Vad läser du???

Svar: Om Gud av Jonas Gardell. Som en historisk granskning av bilden/bilderna av Gud som framställs i Gamla Testamentet... Faktiskt väldigt bra, och mer underhållande än det låter ;)
Sofie

2012-11-01 @ 17:29:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0