Jiuzhaigou - en overjordisk upplevelse

Idag har vi da alltsa besokt nationalparken Jiuzhaigou. Och det levde verkligen upp till vara hogt stallda forvantningar! Ord kan inte beskriva hur fantastiskt vackert det var. Det var utan tvekan det vackraste jag nagonsin sett! Sjalvklart sa far jag inte in nagra bilder just nu, sa ni far vanta lite pa det!

Vi var i parken mellan 7.30-17.30, alltsa 10 timmar! Den ar ratt stor sa det gar bussar emellan sjoar, bergstoppar och vattenfall. Sandra och jag gick omkring mest hela tiden och konstaterade hur otroligt sjukt kollossalt enormt fantastiskt galet vackert det var! Allt var sa himla fint sa det finns inte. Vart lunchsstalle var nog det finaste picnicstallet nagonsin - vid en klarbla sjo emellan bergstopparna(de flesta var tradbekladda men vissa var det fortfarande sno pa).

Efter en sadan dag kanner man sig lycklig och glad i sjalen, och tacksam for att man fatt uppleva detta. Far ni nagonsin chansen - AK HIT for Guds skull!

Imorgon ska vi upp tidigt och ta bussen till Songpan, dar det blir turridning pa bergen och besok i en gammal tibetansk by. NAJS!


Kommentarer
Ida

De låter ju hur bra som helst ju! och btw, "överjordisk" verkar vara ditt nya ord, haha!

2010-05-23 @ 20:36:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0