In the city of eternal spring

Nej, det ar inte Shanghai som har ovanstaende beskrivning. Men sa ar jag ju inte i Shanghai langre.                 

Japp, ni laste ratt! For den som foljt den har bloggen och inte kanner mig kanske det verkar plotsligt, men det har varit planerat ett tag. Jag och Sandra flog fran Shanghai imorse och befinner oss just nu i Kunming i Yunnanprovinsen i sodra Kina. Provinsen gransar till Tibet och Sichuanprovinsen i norr, och Burma, Laos och Vietnam i soder sa det ar en spannande och intressant plats att vara pa med haftig kultur och vacker natur. Planen ar att resa runt har och i Sichuan i 2,5 veckor och sedan flyga hem till Sverige om exakt 3 veckor.

Kunming ar da huvudstaden i Yunnan och ar en relativt liten stad i Kina med bara 1 miljon invanare. Den ar otroligt charmig och "laid-back", folk ar helt enkelt mer avslappnade har. Stamningen ar en helt annan an den i stundtals hetsiga Shanghai och folk ar sa mycket trevligare har. Bade jag och Sandra ar helt kara i staden!

Eftermiddagen idag efter att vi kommit fram spenderades med att strosa runt sma grander och kolla in staden. Kopte superfina armband for 5 kr st och at gott stekt ris pa en liten gaturestuarant. Nu har vi tagit oss en dusch och sitter pa vart otroligt mysiga hostel, The Hump, och bloggar och mejlar. Efter det vantar en drink pa terassen innan det blir en tidig kvall i sang.

Det kunde vart samre! Och da har jag inte ens namt att det ar 29 grader har idag. SJUKT NAJS!


Kommentarer
Ida

Feeeeeeeeeeeeettt nice!!!!!!!!!!!!

2010-05-12 @ 18:31:19
pappa

låter härligt njut allt vad ni kan nu den sista tiden av din resa puss/pappa

2010-05-12 @ 18:32:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0