I Sichuan, Chengdu!

Efter ca 20 timmar pa taget ar vi nu framme i Chengdu, som ar huvudstaden i Sichuan-provinsen. Det ar en av de storsta provinserna i Kina med ungefar 80 miljoner invanare. Provinsen ar mest kand for sin kryddstarka mat, pandor samt vacker natur.



Trotta som vi var efter tva tagnatter i rad sa har vi inte gjort sa mycket sedan vi kom hit. Vi tog en efterlangtad dusch, at lite mat och tog en promenad runt omradet. Provade lite streetfood(det ar alltid den basta maten!), i det ahr fattet ett slags pitabrod som var okej men inget speciellt, samt "risbollar". Det ar som en rismassa sm steks i olja sa det blir i princip friterat. Sjukt gott! Paminner lite om munkar.

Imorgon ar planerna att forst aka till People's Park och njuta av parklivet pa morgonen, och sedan kolla in en eller flera marknader. Pa fredag blir det pandareservatet och sedan gora-dumpling-kvall har pa vart hostel. Blir nog ett par bra dagar tror jag!


Kommentarer
Ida

Nice! Jag såg här om veckan att de sålde dumblings på hemköp, lite otippat!

2010-05-19 @ 13:05:59
Louise

Supernice! Vad sköjigt för er! :)

2010-05-19 @ 14:01:47
Louise

Men va spännande med pandor....va mycket spännande ni gör. kram

2010-05-19 @ 21:28:02
mamma

fast det var jag som skrev förra inägget :P

2010-05-19 @ 21:29:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0