Hojdpunkter fran de senaste dagarna

Nu har jag inte bloggat pa ett tag igen, har varit ledig vilket innebar ingen dator for min del. En detaljerad beskrivning av de fem senaste dagarna skulle nog vara lagom kul att resa sa har har ni hojdpunkterna:

- Starbucksbesok.
Blev det pa bade fredag, lordag, sondag och mandag haha. Illa?! Mysigt ar det iallafall, och galet gott!

- Sommarvarme
Temperaturen kom upp i typ 30 grader lor-man, nu ligger det runt 20-25 tror jag. Ganska lagom tycker jag!

- Har hamtat min klanning
Hamtade klanningen jag bestallde for angra veckor sedan, som jag har fatt uppsydd efter egen design. Den vart snygg sa det vart valdigt lyckat! Och med ett pris pa bara 22o kronor sa maste man ju vara nojd :).

- Tom och Alison besokte Shanghai
Tom och Alison kom upp over helgen fran Taixing for att halsa pa och se lite av stan, Alison har aldrig varit har forut namligen. Detta trots att hon hela sitt liv bott bara nagra timmar hariifran. Lite galet! Det var iallafall kul att traffa dom igen och hora hur de haft det sen sist.

- Spelkvall hos oss
Pa lordagen bjod vi in alla TTC:are plus Tom och Alison - totalt 10 personer - hem till oss pa spelkvall. Vi kopte nachochips pa en vasterlandsk supermarket och gjorde lite tacobuffe, nagot alla verkligen gillade! Sedan lekte vi lite lekar. Vi delade upp oss i tre lag och korde tre olika lekar; forst lite fragesport om folk och handelser under aret, sedan en stafett som involverar ett par gurkor och leder till en del forlorad vardighet, och sist charader med personer fran TTC, kandisar och lite annat roligt. Tyvarr vann inte varat lag(The cheetas), utan det gjorde istallet Tom and the others. Sist kom The Cookie Monsters. Haha. Vart en jattetrevlig kvall med mycket skratt, kul att traffa alla igen!

- Mysiga filmkvallar
Sa fort vi far chansen har Sandra och jag filmkvall hemma hos oss. Da slapar vi ut en madrass i vardagsrummet(vi ahr bara trabankar till soffor), koper massa god frukt och sa ser vi pa nagon bra film. Varje vecka fyller vi pa med nya filmer a' 5 kr st, sa det ar allt en liten samling nu!

Det enda trista med helgen var att stackars Sven som skulle halsa pa fran Beijing missade sitt flyg, annars har det varit en toppenhelg! Och nu ar det bara 2,5 dagar kvar tills helgen igen, tjoooho!

Nasta vecka kommer bli spektakular. Mer an sa sager jag inte har ;). 


Kommentarer
Miss Piggy

Nasta helg kommer att bli underbar. Sager bara - EXPO!



Men helgen dar pa kommer nog bli annu battre, men den helgen sager jag inget om...AN!

2010-05-06 @ 10:08:39
Mathilda

Skönt att läsa att du har det bra. Spelkväll låter toppen och gurkorna har jag ett svagt minne av, jag med. ;D Saknar dig skitmkt nu, trots att det i princip bara är dagar kvar tills du kommer hem. Nåja. Näsan iaf.



2010-05-06 @ 12:23:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0