Sofies recept, del 2!

Idag far ni klara er utan bild da jag inte har den pa datorn. Men det ar inget komplicerat sa det gar nog bra anda ska ni se ;).


Kottfarsrora (ca 3 portioner)
Den har kottfarsroran ar perfekt som festmat till fredagskvallen. Supergott och enkelt! Serveras med angon form av pitabrod eller nagot annat vitt brod, samt farska gronsaker.

Ingredienser:
- ca 300 gram kottfars
- en knippe varlok
- 1/2 hackad rodlok
- 3 klyftor skivad vitlok
- salt
- peppar
- oyster sauce
- soja
- champinjoner(farska) efter behag(jag som alskar champinjoner brukar ha i kanske 5 stycken)

Gor sa har:
Hacka varlok, vitlok och rodlok och stek upp tills det ar lite mjukt(1-2 minuter). Hall sedan i champinjonerna(hackade) och stek i nagra minuter tills de ar klara. Sedan i med kottfars. Nar den har stekt klart, ha i lite oyster sauce, soja, salt och peppar efter behag! :).

Som sagt - latt som en platt och JATTEGOTT! :)



Kommentarer
mamma

Jag ser fram emot att slippa laga mat när du kommer hem......:)

2010-03-31 @ 11:11:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0