Sofies Recept, del 1!

Vi lagar ju ratt mycket mat har, och jag tankte jag skulle lagga upp ett par av recepten har. Dels for att ni kanske vill prova pa, och dels for att det ar kul for mig att ha kvar.

Idag lagade jag en supergod nudelratt till lunch som jag har tankte delge mig av :)

Stekta nudlar med agg och gronsaker (1 stor portion)


Ingredienser:

- En portion nudlar(spelar inte sa stor roll vilken sort)
- 3-4 farska champinjoner
- 1/2 paprika
- 1/2 tomat
- 1/3 rodlok(lite beroende pa storlek)
- Lite hackad varlok
- 2-3 klyftor skivad vitlok
- Nagra bitar blomkal(forkokt)
- 1 agg
- Olja att steka i
- Salt
- Peppar
- Nagra droppar soja
- 3-4 droppar Oyster Sauce

Anvand helst wokpanna!

Gor sa har:

Nudlarna kan du koka medans du gor det andra, gor inget om det blir klart tidigare. Folj bara instruktioner pa paketet.

Hacka rodlok, varlok och vitlok och stek i lite olja. Stek bara nagon minut eller tva, de ska bara bli lite mjuka.
Hall sedan i paprika och champinjoner och stek dem ett par minuter. Hall i blomkalen och tomaterna sist, de behover du inte steka sa lange da de bara ska bli lite mjuka.

Se till att nudlarna ar fardigkokta och avhallda innan du fortsatter.

Lagg gronsakerna lite at sidan i pannan och hall i agget. Stek det som om du gor aggrora och blanda i det med gronsakerna. Efter det haller du i nudlarna och steker dem i nagon minut sa att de ar varma. Krydda och blanda i lite soja och oyster sauce. Lite koriander kan ocksa vara gott att ha i!

Lycka till! Och kommentera garna om ni provade pa det :).

P.S. Lovar en battre bild tills nasta gang ;). D.S.



Kommentarer
mamma

Tack, ser väldigt proffsigt ut, det ska vi prova. Ha det gott.Kram

2010-03-18 @ 15:39:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0