Skillnader

Det ar en ratt stor skillnad pa att borja jobba pa det har jobbet jamfort med nar jag kom till taixing for fem manader sedan... Till exempel:

- Jag gar inte med pa vad som helst och jag vagar stalla krav. Under utbildningen i Beijing blev man verkligen intutad i att inte ifragasatta och acceptera det kinesiska sattet att leva och gora saker och ting pa. Nu vet jag att man maste fraga och att man maste stalla krav for att fa det man behover. Inte nodvandigtvis pa ett otrevligt satt, men man maste vaga krava lite mer.
- Jag ar inte ett dugg nervos infor mina lektioner. Innan min forsta lektion i Taixing var jag galet nervos och hade ingen aning om vad jag skulle forvanta mig. Det ar saaa mycket enklare nu nar man har lart sig hur det gar till, och "inskolningen" tar inte lika lang tid.
- Jag bor i en stad med sa manga mojligheter och sa mycket att se, till skillnad fran lilla Taixing. Ganska stor skillnad pa fritiden blir det!
- Jag har en hundra, nej miljoner ganger battre placement buddy! Sandra och jag klickade fran forsta borjan - hon var den forsta jag traffade pa min resa - och trots vara olikheter finns det ingen jag hellre skulle vilja dela den har upplevelsen med!



Den har bilden ar nostalgi! Sandra pa hotelrummet dar vo bodde forsta veckan i Kina, da vi satt i karantan pga svininfluensan... Det kanns som hundra ar sedan!


Forresten. Det glomde jag ju att skriva. Tom ska stanna i Taixing en termin till! Det ar bland det roligaste jag har hort pa valdigt lange, hahaha!


Kommentarer
Det har ar absolut inte Sandra som skriver

Sofiepropp, du har ratt- den dar bilden ar nostalgi! Jag ar sa glad att vi bor tillsammans, vara matlagningskvallar och eftermiddagspromenader till Lotus ar "stekigt bra". Nu ska vi bara se till att "gora lite business" med Tony imorgon och fa ett bra schema.



PS! Jag ser dig absolut som en av mina intellektuella vanner..haha



2010-03-04 @ 09:50:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0