Kinesiskt Sjukhus - eller Lustiga Huset?

Idag pa lunchrasten tog vi skolbussen tillsammans med ett gang kinesiska larare for att gora en halsoundersokning. Det ar ratt standard pa kinesiska kindergarten, inga konstigheter.

Sa, halsoundersokning. Vad tror man da? Typ, kolla blodtryck, langd, vikt, syn...? Naha da, sa latt kommer man inte undan har inte...

Vi borjade med att stalla oss i kon for att ge brodprov. Nar man kom fram fick man stracka in handen genom en liten lucka och sa satte de i nalen. Blodprov pa rullande band, liksom.

Efter det skulle vi kolla blodtryck, och dar var det inga konstigheter.

Sedan fick vi ga en trappa upp dar vi skulle kolla lungorna. Vi fick lagga oss pa en brits och sa lyssnade de pa lungorna, och sedan klamde de runt lite pa magen. Det var svart att inte skratta, en sa himla komisk situation ;).

Rontgen stod nast pa tur, da fick man ga in i ett rum och sedan helt enkelt lista ut sjalv vad man skulle gora eftersom det inte fanns en enda manniska dar inne, forutom en som satt i ett anslutande rum. Listade dock ut att jag skulle stalla mig pa en liten platta, som sedan akte fram och tillbaka for att fa till ratt vinkel. Sen ut igen!

Efter det trodde vi nog vi var klara, men icke! De hade sparat det basta till sist! "Gi in dit" pekade nagon av de andra lararna och nar jag ser tecknet for kvinna bredvid dorren sa borjar jag ana att det har blir inte lika skrattretande. Och tyvarr hade jag ratt, med samma rullande band-princip skulle de nu gora nagot slags gynekologiskt test. Underbart! Som tur var var det just bara ett test och ingen riktig undersokning, tack gud.

Nar vi sedan var klara tog vi bussen tillbaka och funderade pa vad det var vi nyss hade besokt. Ett sjukhus eller Lustiga Huset...?



Kommentarer
Ida

Garanterat lustiga huset!

2010-03-29 @ 14:03:51
Mathilda

Ohno.

Jag hade nog fasen fått panik o vänt i dörren. Det är ju inte direkt så att man hoppar jämfota och gör vågen, när ordet gynekolog kommer på tal. Tur att ni slapp visa muffen och ligga i stolen i alla fall ;)

2010-03-29 @ 14:04:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0