TTC-foljetongen, suck.

Har inte skrivit om det sa mycket har, men det har varit ett himla massa snurrande fram och tillbaka vad galler varan placering till varen. Och med 10 dagar kvar tills vi ska fa veta verkar de inte ha sa mycket mer koll...

Jag ska ta det hela fran borjan.

Forst var det ju sagt att jag, Sandra, Alina och Anja skulle bli placerade tillsammans i Shenyang i norra Kina, dar Sandra spenderade sin forsta termin. Men sa for en manad sedan ungefar fick vi reda pa att detta var i princip omojligt da alla skolor dar vill ha folk som gor sin forsta termin da de ar billigare(vi kommer att  fa 4000 yuan nasta termin jamfort med 2000 nu). Jahopp, vi fick lite smatt panik - vad hander nu? Kommer vi ens bli placerade tillsammans? Jada, blev vi forsakrade - inga problem! De skulle fixa allt, och vi fick komma med forslag pa stader vi ville hamna i.

Meeeen sjalvklart sa blev det inte sa nej. Haromdagen fick vi reda pa att det snurrat till sig igen. Tydligen har tva andra personer bett om att bli placerade med Sandra, fast hon har hela tiden sagt att hon vill bli placerad med mig, Alina och Anja. Och sa har de beslutat att dela upp denna grupp om 6 personer i par om tva. Anja och Alina och sedan har jag och Sandra "fatt" varsin av de andra tva personerna. Feeeel! Inget ont om dem, men det avr inte sa det var tankt och det har vi sagt till TTC. Sa imorgon ska Sandra, som ar i Beijing med sin familj for tillfallet, ga och prata med Pete pa kontoret och saga att de iallafall maste placera henne och mig tillsammans. Annars blir jag galen, seriost. Vi har inte mycket talamod kvar med dem nu!



Nu ska jag packa ihop julgranen och sedan krypa in under tacket och se lite Desperate Housewives! Sedan stromavbrottet forra veckan funkar luftkonditioneringen(=min enda varmekalla har inne) mycket battre. Kan sova i bara t-shirt och det ar faktiskt varmt, haaarligt!


Kommentarer
Mathilda

Vad struligt och oturligt! Hoppas att det reder ut sig och att åtminstone du och Sandra får hamna på samma ställe. :)

2010-01-05 @ 20:50:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0