Sa var helgen slut

Sa var min sista helg i Taixing slut. Den var inte speciellt spektakular. Har tvattat en massa trojor som behovs handtvattas, tar hundra ar i min lilla balja. Har ocksa kopt en ny ryggsack till Thailand, den jag brukar anvanda till mina weekendresor ar lite for liten. Sedan var vi hos en fotograf och tog foton till visumansokan, och sa har jag stadat mitt rumm plus badrummet. Ganska bra jobbat med andra ord! Tagbiljetter till Guangzhou kunde man dock inte kopa har, sa det far Sandra, som ar i Shanghai just nu, fixa istallet.

Skype:ade med familjen nu pa kvallen, som vanligt drar tiden ivag och vi pratade val i sisadar 2,5 timmar. Om allt och inget, om vad som hander och sker, och det ar precis som att sitta dar vid koksbordet. Som vi gor sa ofta hemma - bara sitter och pratar med varandra. Jag ar lyckligt lottad som har en sa fin och sammansvetsad familj!


Sa, imorgon borjar min sista vecka i Taixing. Pa lordag aker jag. CRAZY! Vart tog tiden vagen?

Det har ar for ovrigt mitt hundrade inlagg pa den har bloggen, wowowow! ;)



Kanske skulle man ta och fira som kineserna och branna av lite fyrverkerier?
Inatt holl jag pa att bli galen pa dem. Kineserna och deras jakla fyrverkerier. De holl pa typ precis utanfor var byggnad, och borjade vid atta pa kvallen. Sedan korde de pa. Vaknade flera ganger under natten, och den sista gangen jag horde dem var klockan 6 pa morgonen. Vad ar det for fel pa manniskorna?! Hade god lust att ga ut pa balkongen och skrika "bizui" vilket betyder "hall kaften", men det var inte vart att ga ut i kylan for ;).




Kommentarer
mamma

Ja det var kul att prata tidigare idag, precis som om du satt här vid köksbordet....Ha det fint sista veckan med dom söta barnen, och sen väntar en välförtjänt semester. Kram

2010-01-10 @ 16:54:16
Ida

<3<3<3

2010-01-10 @ 22:58:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0