Nyar i Shanghai

Ett nytt ar, ett nytt decennium - det maste ju firas ordentligt. Och vart ska man aka da, om inte till en av varldens storsta stader? Shanghai it is! Maste saga att jag gillar staden mer och mer, den har sin charm som en blandning av vasterlandskt och kinesiskt.

Hur som helst.

Akte dit mitt pa dagen i torsdags. Hann knappt komma tillbaka fran Beijing innan det var dags att aka ivag igen, ett himla flangande har det varit de senaste veckorna! Kom fram till Alina runt fem, och da var det bara att gora iordning sig och aka! De bor ju en bit fran centrum, sa en timmes bussresa tog det innan vi var inne i stan och pa restuarangen Windows, som ar en vasterlandsk pub med billig, prisvard mat. Det var alltsa jag, Alina, hennes room mate Jozanda fran England, samt tre andra larare fran hennes skola; Aaron fran England, Martin fran Nederlanderna och Alex fran Italien. Trevligt folk!


Jozanda och jag pa bussen


Alina och jag pa Windows

Sedan, runt halv elva, drog vi vidare for att fira in 2010 pa en nattklubb vars namn jag nu glomt bort. Asnajs stalle! 100 spann for fria drinkar hela kvallen, cool inredning och bra underhallning. Ja, inte bara dansgolv var det utan ocksa upptradanden i form ac tva sangare, eldslukare, dansare m.m. Sant hittar man inte i Stockholm, inte! Hade en riktigt rolig kvall och Alina och jag dansade jarnet! Var "bara" kvar till tre da de flesta av oss var trotta. Har ar man van att halla pa till fyra, fem sa det kandes lite tidigt men det var en kanonkvall sa jag ar nojd anda! Efter ett besok pa McDonald's tog vi taxin hem och somnade direkt...

Bildregn!


1. Underhallning! 2. Tolvslaget 3. Jag, Alina och Martin, 4. Jozanda och Aaron. 5. Titta, de hade Absolut-flaskan! 6. Vi dansade pa scenen, det hander ofta har haha. 6. Nastan allihopa!

Maste ju ocksa namna att de spelade ABBAS Happy New Year vid tolvslaget, det kandes bra kan jag saga!

Pa fredagen sov vi lange, och sedan gick vi till ett stort kopcentrum och jag kopte en ny kamera, weei! En Samsung PL51 vart det och den verkar helt okej :). Sedan vart det lunch pa Pizza Hut, dyrt men sa sjukt jakla gott var det! Resten av dagen softade vi, at godsaker och sag pa film. Mys!

Pa lordagen akte vi och shoppade. Jag var pa jakt efter nagra somriga, tunna toppar men det hittade jag inga sa det blev ett par smasaker istallet. Mac-ogonskugga - 12 farger for 30 spann - och nya horlurar. Vart en trevlig dag!


Gatuforsaljare. Det galler att pruta ordentligt!

Sedan akte jag tillbaka pa sondagsformiddagen. Var tillbaka i Taixing vid fem, och var helt sjukt trott. Gick och la mig vid halv nio, haha!

Om tva veckor ar jag pa vag till Thailand, WEEEEEI! :D







Kommentarer
Ida

Gott nytt år hörrö! Du verkar ha haft de great ju! Skype snart?

2010-01-04 @ 14:18:04
Sofie

Tack kara syster, detsamma! Skype yes, i helgen? Mejla mej och sag nar det passar er. Ar hemma och ledig hela helgen! Kram

2010-01-04 @ 15:12:20
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Mathilda

Låter som en trevligt nyårsfirande!

Du är förresten grymt snygg i håret! Du borde alltid ha den längden och färgen.



Härligt förresten med både ABBA och Absolut. Du kände dig som hemma va? ;)

2010-01-04 @ 15:19:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0