Hos Anja i Foshan

Är nu framme i Guangdong, som denna sydliga provins heter. Är hemma hos Anja som bor i Foshan, 20 minuter fran Guangzhou som är Kinas tredje största stad. Jag och Sandra tog taget fran Shanghai igar och hade en rolig, men rätt obekväm resa ner hit pa 16 timmar. Det känns som att man har kommit utomlands här nere, temperaturen ligger pa runt 15-20 och man ser palmer och grönska överallt. Underbart att slippa vinterjacka och halsduk ;).

Ikväll ska vi ut och äta med ett gäng TTC:are som bor här nere, ska bli kul. Sedan har vi morgondagen här ocksa, och sa gar planet till Thailand 23.10 imorgon kvall. Längtar!

Annars finns inte mycket mer att berätta just nu :).


Kommentarer
farmor

Hej igen, grattis både din semester och till din nya skola tillsammans med kompisen. I dag ska vi gratta Louise, jag ser verkligen fram emot att kunna komma hem till er och att våga krama om alla som är där ordentligt. Ha det nu riktigt bra i värmen och ladda för nästa jobb.

Kramen till mig kommer flygande jag hoppas du känner det.

2010-01-17 @ 12:46:42
Mathilda

Ha det UNDERBART i Thailand nu ... åh, inte alls avis. INTE ALLS! ;) ahum.

Vi hörs igen framöver... och jag ser fram emot åtminstone ett litet kort i brevlådan. ;)



Ps. Glöm för guds skull inte bort att äta Sticky rice med mango. Tänk även på mig när du gör det ;) Ds.

2010-01-17 @ 17:47:55
pappa

ha det så jättebra nu i thailand

2010-01-18 @ 08:56:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0