Vart forsta besok pa Angels kindergarten

Imorse gick vi upp supertidigt - klockan 8!!! - och gick de tva minutrarna det tar fran var lagenhet till var nya arbetsplats, Angels kindergarten. Dar skulle vi, enligt var kontaktperson Tony, fa en kort introduktion av skolan. Eh, ja. Sa vart det val inte riktigt. Istallet fick vi spendera storre delen av dagen dar, lyssnandes pa en mumlande amerikan som sa ''like'' och ''you know'' femtioelva ganger i varje mening. han gick igenom alla laromedel vi ska anvanda oss av och hur vi ska tanka nar vi udnervisar. Det mesta av det han sa var bara dravel, och den delen som var lite vettig hade vi redan koll pa. Ganska bortslosad dag med andra ord...



Efter denna somnframkallande forelasning fick vi iallafall lite mer info om vad vi ska gora. Jag kommer att undervisa K2, som ar runt 4 ar gamla. Nagot yngre an min gamla klass, men de ar bara runt 15 i avrje klass istallet for 32, sa det ska nog ga bra.

Klasserna pa skolan ar uppdelade i ''International classes'' och ''bilingual classes''. Jag kommer ha tva av de internationella fyra dagar i veckan, tva dagar i varje klass. Dar ahr jag 1-1,5 timmes undervisning och sedan leker jag med barnen och hjalper till - pa engelska. Valdigt likt vad jag gjorde i Taixing, men med lite mer undervisning. Pa luncherna har jag tva lektioner a 30 minuter med de andra klasserna. De barn som gar i de internationella klasserna har foraldrar som betalar lite mer, och darfor har de klasserna mer tid med de utlandska engelskalararna.

Det gor vi alltsa fyra dagar i veckan. Pa fredagar ar det aktivitetsdag och da har vi inga lektioner, utan ar med bara och pratar engelska med barnen. Det ar bara en halvdag, vilket betyder att vi har fredagseftermiddagarna lediga. Perfekt om man vill ivag och resa over helgen! :)

Sandra gor samma sak fast med K3, alltsa 5-aringar.

Vi har alltsa ett speciellt upplagg som vi ska folja. Det involverar tre moment; ett dar man lar ut vokabular och sanger, ett dar de far gora nagot kreativt - typ rita eller gora ett rollspel - , och ett dar man laser en saga. Alla de ahr momenten ska folja ett speciellt tema. Kanns som ett genomtankt och bra satt att undervisa pa! Har en kinesisk engelsktalande assistent som hjalper till, och hon kommer dessutom halla i den kreativa delen medans jag mer hjalper till dar.

Far skriva mer om det hela nar jag har provat pa det tror jag ;)




Kommentarer
mamma



Lägenheten verkar superfin, kul för er. Lycka till med nya jobbet. Kram kram

2010-02-26 @ 10:34:52
Mathilda

Fyraårsåldern är den allra bästa. Roligaste. De börjar smått lära sig och förstå innebörden av regler (typ i spel) ... så sikta på enkla såna lekar. :)

2010-03-01 @ 17:47:59
URL: http://enannandelavstockholm.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0