Om goda manniskor och livet i Beijing

Ni minns val att jag berattade att jag pa ett ytterst klantigt satt(hal i pasen) lyckades tappa min kamera i Thailand?

Well, det finns fortfarande goda manniskor pa denna jord. En av dem hittade min kamera, tittade pa bilderna och lyckades hitta hit till min blogg. Han bad mig mejla honom och det var definitivt min kamera, och nu ska han skicka hit den till mig har i Kina! Hur otroligt fantastiskt ar inte det? Jag vet inte om du laser detta, men TACK TACK TACK!

Livet ar bra med andra ord... HAr i Beijing ar det nagot kallare an Thailand(strax under nollan) men det ar soligt och fyllt med harliga manniskor sa det ar bara bra! :). Igar var vi ute med ett gang TTCare, bade interns och nagra som jobbar for TTC. Vi borjade pa Smugglers, en mysig bar med billiga drinkar och pratvanlig musikvolym. Vi hade himla trevligt, delade historier fran vara olika placeringar och dissade de nya deltagarna, haha! Sedan vart det vidare till en annan bar/klubb for lite dans. Vid tre borjade vi bli lite trotta och hungriga, sa vi tog en taxi tillbaka och kopte ett par baozi* pa 7eleven innan sangen kallade...

Idag ska vi ta det lugnt, ga och hanga lite pa UIBE och sedan hem till Love, som for tillfallet har en lagenhet har i Beijing, och laga mat. Ska bli mysigt! :)

Ska fylla pa med bilder i Thailandsinlaggen snart, sa hall utkik! :)

*en slags vetebulle med fyllning som funkar bra som frukost eller mellanmal! Mumsigt. Vet ni vad dumplings ar sa ar detta en lite storre variant av det, kan man saga.


Kommentarer
Ida

Gu va bra att du får tillbaks kameran! Vilken relief;) låter ju som du har det nice därborta, trots den jobbiga resvägen...Hare fint!

2010-02-03 @ 09:20:16
Louise

Halloj. Nu har jag en sak att tala om för dig min lille storasyster. När man har hål i påsen finns det en stor risk att saker ramlar ur, och det är inte alltid någon hittar den och letar reda på den som tappat den. Bara så att du vet. Du hade en väldig tur i alla fall. Ha det så kul i peking så hörs vi. :)

2010-02-03 @ 16:53:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0