Kinesiskt nyar och passangest(min rubrik)/ Det vilda passaventyret(Loves rubrik)

I lordags vaknade jag klockan 13.30 efter en helt galen utekvall. Vi var pa inte mindre an 6 olika stallen - barer och klubbar - och pratade och dansade till klockan halv 6 pa morgonen. Satt i sangen och pratade med Sandra om gardagen och skrattade en hel del. Gick upp och tankte att jag skulle kolla sa att passet lag dar jag la det Det gjorde det inte. Letar och letar men hittar det inte. Kommer fram till att det nog ligger i Anjas resvaska, som ar pa TTCs kontor eftersom hon ar ute och reser med lattare bagage. Ringer Pete pa TTC och han sager att pa mandag kan du komma och kolla igenom vaskan.

Okej. Tanker inte sa mycket mer pa det utan gar istallet ut och firar det kinesiska nyaret.

Vi akte till Huohai, som ar en aldre del av Peking som ligger runt en sjo. Dar finns en hel del barer och dar skulle man tydligen kunna se fyrverkerierna bast, sa vi akte dit. Hamnade pa en jattemysig reggaebar med livemusik dar vi satt med en grupp andra TTCare. Pratade och hade det trevligt, och vid tolvslaget gick vi ut for att se fyrverkerierna. Och det var sjukt haftigt! Hela himlen var fylld av farg och dar stod vi i kylan, jag och tva fina fina vanner, och bara log mot varandra. Ett sadant dar ogonblick nar man abra vill trycka pa pausknappen sa att det aldrig ska ta slut...



Igar gjorde vi mest ingenting hela dagen. Dubbelkollade med Pete sa att jag skulle kunna kolla Anjas vaska idag, mandag, och det var lugnt.

Sa idag gick jag upp tidigt for att aka till TTCs kontor. Tar mig ungefar en timme med tunnelbanan. Kommer dit, aker upp till 21a vaningen dar kontoret ligger - och det ar ingen dar! Shit. Pete maste ha menat deras andra kontor pa UIBE! Tar fram telefonen for att ringa honom och fraga. Upptacker att jag inte har nagra pengar kvar pa mobilen, sa jag gar ut for att leta ratt pa nagon liten kiosk som saljer China Mobile-kort. Men eftersom det ar helgdag nu sa var allt saklart stangt. Suck! Gar runt i en halvtimme och hittar ett hotell dar en av de anstallda lanade ut sin mobil till mig(kinesisk vablighet, det skulle aldrig handa i Sverige). Ringer Pete som bekraftar att jag ska till UIBE. Suck. Aker tillbaka dit och gar till rummet dar vaskorna ska finnas. Men saklart ar inte Anjas dar. Suck igen. De kollar och sager att de ska fa dit den till eftermiddagen. Sa jag aker tillbaka till lagenheten, letar lite mer och aker sedan tillbaka. Letar igenom vaskan men passet ar inte dar. Hade hallt mig ratt lugn fram tills dess men nu fick jag smatt panik. Gar och koper fika(har trostatit alldeles for mkt socker idag!) och aker sedan tillbaka. Gar in for att luslansa rummet dar jag sist sag passet. Flyttar pa byran dar jag la det, utan hopp att hitta det eftersom jag redan tittat dar sa manga ganger. Och sa ser jag det. Det var dar anda! Tog upp det, hoppade runt och skrek, grat - ah! Det var nog en av de laskigaste stunderna hittils har tror jag... :S

MEn nu ar jag pa ett stralande humor! Imorgon bar det av till Shanghai(med flyg! 2 timmar istallet for 14!) tillsammans med Sandra och Love. Ska bli kul att komma dit och se var lagenhet och skolan. Nasta rapport har lar bli darifran, tjoho! :)



Kommentarer
mamma

Puh....tur att inte jag var med om "passäventyret" kan du tänka dej vad hysterisk jag hade varit....:P Ha en bra resa till Shanghai och ha det bra och lycka till med nya jobbet. ;)

2010-02-15 @ 17:26:48
Lixy

Hej, får jag fråga hur länge du blogga?

Svara gärna under min flik om statistik :)

2010-04-01 @ 10:41:35
URL: http://lixy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0