Sommar, sommar, sommar!

JA, ni laste ratt, det ar SOMMAR i Shanghai nu! 20-25 grader och stralande sol har det varit idag! :) Och det ska halla i sig (Jag vet for jag nordar mig ordentligt och kollar vadret varje dag. Louise, du skulle vara stolt ;))! Runt 20-30 grader ska det bli de narmsta dagarna, och inte alls mycket regn, vilket kanns otroligt med tanke pa att det hittills brukat regna MINST fyra dagar i veckan... TJOHO for det!

Som om det inte vore nog sa har vi nu ledigt i fem hela dagar! Forsta maj ar ju naturligtvis en helgdag har i Kina - arbetarnas dag, liksom - och alla kineser, i princip, har ledigt 1-3 maj. MEN, har i Shanghai drar expot dessutom igang(invigning imorgon) sa vi far extra mycket ledigt. Fredag-tisdag slipper vi jobb och det ska bli sa sjukt najs alltsa. Eller stekigt som Sven skulle saga! Speciellt med tanke pa hur fint vadret ska bli.

Jappsipappsi, idag ar jag glad!



Kommentarer
Ida

Fan va nice! men vet du inte när solen går upp och ner och var i kina de är varmast? haha!

2010-04-29 @ 21:31:49
Louise

Du har rätt sofie! Jag är jättestolt! nu får du fortsätta hålla bra koll så jag inte är ensam om att bli mobbad av ida längre :P. Kan du inte skicka hit lite av det där vädret? Det skulle behövas till helgen, eller rättare sagt torsdag då det enligt dn ska bli regn ;)

2010-05-02 @ 22:17:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0