Skona sondag

Enligt vaderleksrapporten(som jag numera foljer slaviskt) skulle det bli regn idag, sa nog vart man glad nar man vaknade imorse och solen sken in genom gardinen! Upp och hoppa, har ska det inte slosas en enda solminut! Speciellt inte med tanke pa hur extremt mycket regn vi har haft har de senaste veckorna. In till Starbucks akte vi och hade en lang, mysig fikasession. Jag kopte dock med mig mat fran ett nyupptackt smultronstalle i Shanghai vad galler mat - Secret Recipe heter det, och ligger i bottenvaningen pa ett kopcentrum, tillsammans med massa annan god mat. Lite som Kungshallen hemma, fast storre. Hur som helst, kopte en jattegod kycklingpirog och en to-die-for morotskaka pa det. Fantastiskt gott!



Efter fikat akte vi till Nanpu Bridge dar det ligger en marknad dar man kan fa klader uppsydda. Jag hade ritat en klanning som jag ska ha till min systers student, sa det skulle bestallas! Hittade ett jattefint tyg  - vitt med stora gron/blaa blommor. Hoppas det blir bra! Tva veckor ska det ta...

Nar vi kom ut hade det saklart borjat regna igen, sa vi akte tillbaka och at lite ris pa vart alskade nudelstalle(ja, man ater ris pa nudelstallet!) och nu sitter vi pa vart lokala internetcafe och surfar och bloggar i vantan pa att skype:a med vara familjer.

En bra dag, som alltid pa helgerna har i Shanghai! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0