Oppet Hus pa Kindergarten

I lordags var det dags for oppet hus i Kindergarten. I typiskt kinesisk anda var detta inte nagot nagon informerade oss om forran dagen innan - framforhallning finns liksom inte har. Men men, vi fick fredagen ledigt sa vi stallde upp anda!

De kinesiska lararna hade spenderat hela veckan innan at forberedelser. Dekorationer overallt var det, och nar vi kom dit pa lordagsmorgonen hangde det massa ballonger overallt - i blatt och gult! Man kande sig som hemma direkt, haha.

Var uppgift for dagen var att vara i "lasrummet", dar de potentiella nya eleverna skulle sitta och lasa med oss. Sa mycket lasande blev det dock inte. De barn som kom var runt tre ar och var mest fascinerade/radda nar de sag oss, och ville hellre springa runt och titta an att satta sig ner och lasa. Istallet hade jag och Sandra en "vem-kan-ge-bortflest-klistermarken-till-barnen"-tavling. Sa fort de narmade sig vart klassrum var vi framme med vara fina stickers! Jag vann till slut tror jag, haha. Det gjorde dagen lite mer intressant!

Sedan bar det in till stan ett tag innan vi akte hem och hade en riktigt myspysig filmkvall! Sag Old Dogs , som var ratt forutsagbar men hade ett par riktigt, riktigt roliga scener(tyckte jag iallafall, Sandra hade nog roligare at hur mycket jag skrattade, haha!).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0