Kinesisk tv - it's very interesting



Bilden ovan ar hamtad fran vart alsklingsprogram(eller inte?) - Dialogue!

Seriost, det ar riktigt skrattretande!

Forst har vi programledaren, som ar ett riktigt krakpiller. Han alskar sig sjalv overallt och kommer garna med sina egna asikter, mycket hellre an att faktiskt lyssna pa sina gaster. Och hans asikter gar sjalvklart ut pa att Kina ar bast och vastvarlden ar korrupt och felvinklad och vill svartmala Kina. Inte sallan uppmanar han sina vasterlandska kollegor att vara mer objektiva i sin rapporter av Kina. Skrattretande, som sagt!

Sedan har de gaster, en stackars vasterlanning som forsoker gora sin rost hord, och en kinesisk som far dominera programmet.

Nyheterna ar likadana. Bara positiva nyheter fran Kina, saklart! Ska bli skont att komma hem och se lite riktiga nyheter igen!


Kommentarer
farmor

Hej!

Det är alltid lika kul och spännande att läsa dina kommentarer, tyvärr har jag varit dålig på egna men du vet ju att jag mailar och längtar efter att få se dig och krama om dig riktigt ordentligt.

I dag har jag plockat vitsippor!

Kramar

farmor

2010-04-18 @ 14:15:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0