Off to Shanghai!

Yeees baby i helgen blir det Shanghai! Aker halv ett idag och kommer hem pa sondag. Feeett najsigt!

\

Ska forsoka skaffa en mikrofon sa jag kan anvanda skype ordentligt, samt ga till Starbucks, yay! Sedan blir det kanske en utflykt i Shanghais nattliv och lite sightseeing ocksa. Ska mota ett par andra TTC:are dar vilket ska bli kul! Man saknar att ha alla omkring sig, manaden i Beijing var nog den basta i mitt liv, utan att overdriva! Men lar traffa en del om inte allt for lang tid, 1:a oktober ar det Kinas nationaldag och en veckas ledighet sa da lar vi motas upp nagonstans :)

Har haft tva lektioner till. En med 6-aringar, som ar sa sota sa man vill do! Nar jag gick darifran stor de alla utanfor klassrummet och ropade efter mi "byyye", "thank you!", med varldens leende pa lapparna. Man smalter! Kinesiska barn ar de gulligaste som finns, I tell you!

Hade ocksa en lektion med en annan klass 13-aringar, gjorde samma sak som igar. Fast idag var jag mer forberedd pa vad de kunde och inte kunde, sa det gick battre an igar! Ar faktiskt riktigt kul nar man kommer in i det :).

Hors efter helgen med en massa coola bilder fran Shanghai!

/Sofie


Kommentarer
pappa

hälsa shanghai från mej,o ha det så kul/pappa

2009-09-04 @ 14:18:01
mamma

wow vad det låter kul. Vad duktig du är, vi är så stolta över dej.....ha det jättekul i Shanghai. puss och kram

2009-09-04 @ 14:25:14
Ida

Du får ha de sketabra! Av vad jag har hört så ska Shanghai vara sjukt annorlunda från resten av Kina och mer västerlandiserat (ja de är ett ord!) och typ Kinas New York så du kommer få uppleva något annorlunda. Peking är ju också mer genuint och kinesiskt så jag tror att du kommer gilla Peking mer än Shanghai, men fortfarande så klart värt ett besök! Hare svinbra nu (utan svininfluensa)så kanske vi hörs snart;)

2009-09-06 @ 21:04:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0