Lunch hos Sabrina - definitionen av cross-over food

Kom precis hem efter en trevlig formiddag hos Sabrina, en av engelskalararna har och varan kontaktperson. Det var hon, jag, Tom och Allison, en annan engelskalarare, och tanken var att vi skulle laga lite mat tillsammans - vi typisk svensk/engelsk mat och de kinesisk. Jag gav mig pa kottbullar - som blev valdigt lyckade - och sa gjorde vi potatismos tillsammans.

Lite bilder:

    
1. Tom och Allison skalar potatis. 2. En av krabborna forsokte rymma, haha! 3. Jag och mina kottbullar(hemsk bild pa mig men whatever...)4. Sabrina och hennes 3-ariga dotter 5. Mina kottbullar, som faktiskt var bland de godaste jag atit, haha!


Crossover food: potatismos, krabbor och rakor kinesisk stil, kottbuller. Gott!


Utsikten fran Sabrinas balkong. Hon har ett fyravaningshus av valdigt hog standard, hogre an normala vasterlandska hus tom. Tror hennes man ar ratt rik, haha ;)

Efter middagen satt vi och spelade lite kort med Alison medans Sabrina tog hand om sin dotter. Hade en valdigt trevlig formiddag, roligt roligt :)



Har tagit lite kort pa skolan ocksa:

  

1. Har bor vi! 2. Primary School 3. Secondary school.

Nu ska jag forbereda morgondagens lektioner. Tjing tjong!



Kommentarer
Ida

Trevligt att du har det trevligt! Men flummig middag -krabbor potatismos och köttbullar..? haha!

Skolan såg ju ganska hightec ut asså!

Hursomhelst så hörs vi ikväll eftersom vi skulle skypa, men nu måste jag återgå till min krönika...

Hare fint!

2009-09-20 @ 13:10:23
mamma

Intressant middag.....synd att jag missade ert skype samtal. Jag försöker komma hem tidgt på onsdag (ca 22 hos dej). Om jag inte hinner så kanske det funkar på fredag. Jackan är i alla fall skickad, hoppas den kommer fram innan Mongolietresan. Ha det jättebra, kram

2009-09-21 @ 21:47:08
Sofie

mamma: onsdag borde funka, ska se till att vara inne pa skype da! :)

2009-09-22 @ 03:42:42
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0