Lite blablabla jag ar uttrakad.

Det ar en konstig kansla att vara uttrakad. Under hela manaden i Peking var jag inte uttrakad en enda minut, tror jag, sa det ar en ratt stor omstallning. Man har blivit van vid att alltid ha nagot att gora, och att nu komma in i en vardag med rutiner dar det inte alltid hander nagot kanns lite konstigt pa nagot satt. Men nu har vi klarat oss igenom en hel vecka har, och framover blir det mer att gora for oss!

Idag ar det lordag men tro inte att vi ar lediga for det! Nej, vi ska undervisa tva klasser var idag med 4:e- och 5:e-klassare fran en annan skola. Forstar ni hur hog status vi har har nar de tar hit elever fran andra skolor for att bli undervisade av oss? Haha... Problemet ar bara att vi inte har en aning om hur mycket engelska de kan! Var skola ar en "foreign languages"-skola, och inte ens det ar nagon garanti for att de kan mycket. Sa jag har gjort tre olika lektionsplaneringar, och sa far man forsoka kanna av lite hur mycket de kan. Knepigt! Men utmaningar ar nyttiga, sa det ar bara att kora ;).

Nasta vecka ska vi varje morgon klockan 8.00 ga bort till Kindergarten och typ halsa pa foraldrar(?). Detta for att gora lite reklam for skolan, det ar bra for dem att "visa upp" oss eftersom vi ar foreign teachers, vilket ar valdigt bra har! Lite sjukt kanske, men ratt roligt ;).

Nasta vecka borjar ocksa vara mandarinlektioner. Vi kommer ha 40 minuters undervisning varje dag, bara vi tva och en larare. Kommer lara oss massor! :).

OCH pa hostlovet, som bara ar ett par veckor bort, sa ska vi formodligen aka forst till Peking och sen spendera fyra dagar i Inre Mongoliet! Fatta vad coolt! :). Later hur haftigt som helst, hoppas jag far med mig mina vanner dit ocksa :).

Det ar detta jag gillar med att blogga. Nar jag borjade skriva kande jag mig uttrakad, nu kanner jag mig peppad for allt jag ska gora framover! Det ar bra med lite tristess ibland, sa man uppskattar allt det roliga. Galler bara att vanja sig vid vardagen igen ;)


Anja och jag i Peking! Man saknar det litegrann...


Kommentarer
Ida

Nice med Peking och framför allt inre mongliet! De lär ju bli ashäftigt att se hur de är där, ganska annorlunda om man säger så...

Hoppas de blir mer action i din vardag och att du kommer in i det lite mer;)



Här hemma händer inte nåt, bara skolan... Sitter just nu och skriver ett engelska arbete och de är nu du ska va här och rätta alla misstag...To bad...



Jaja, men lycka till med dina lektioner och så, så hörs vi!

2009-09-12 @ 10:31:29
Ami Flood

Hej Sofie, så roligt att kunna se och läsa om hur du har det! Förstår att detta kommer att bli en upplevelse för livet och också en erfarenhet som du kommer att ha mycket nytta av i yrkeslivet. Njut och ta vara på tiden. Att uppmana dig att ha kul - behöver jag nog inte.

Hälsningar

ami

2009-09-12 @ 10:59:01
Sofie(soderin)

Ami - kul att du hittade hit :) Ja, det ar verkligen en fantastisk och ratt unik upplevelse, jag njuter i fulla drag ;).

2009-09-12 @ 11:09:27
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0