Jag overlevde den forsta lektionen, yaaaay!

Aaaaah, kanns bra!

Overlevde min forsta lektion.

Phew!

Igar fick vi vara scheman, och det visade sig att vi inte alls ska undervisa i kindergarten, haha! That's China, my friends! Aldrig riktigt som man tror det ska vara... Jag har 8 lektioner i veckan, vilket ar ingenting! En eller tva lektioner per dag. Sa har i borjan ar det ganska skont men sen hoppas jag kunna dryga ut det lite och kanske hjalpa till pa andra lektioner, eller ge privatlektioner(bra satt att fa lite extra cash dessutom ;;). Iallafall. Tva av dessa ar med arskurs 7, alltsa 12,13-aringar, och resten ar med arskurs 1, alltsa 6,7-aringar.

Lektionen jag hade idag var med ak 7, och da forvantar man sig kanske att de ska kunna litegrann atminstone. Men hjalp, de kunde typ ingenting! De hade tydligen haft engelska i tre ar, men hade problem med halsningsfraser, och det var svart att fa dem att forsta vad de skulle gora. Men sa ar detta ingen storstadsskola, och de har inte direkt nagon mojlighet att trana engelska utanfor skolan. Och engelskalararna har pratar bara hjalplig engelska som bast...

Jag var deras forsta "foreign teacher", vilket kanns bade bra och daligt. Bra for att de inte har nagra ideer innan om hur det ska ga till, och daligt for att det intryck jag gor pa dem kommer vara valdigt bestaende och gar det at pipsvangen sa ja... ah! De uppforde sig dock valdigt bra vilket var otroligt skont! Klasslararen sitter alltid med pa lektionen sa ar det nagot som gar fel sa gar det att radda situationen. Men i stort var de som vilka 13-aringar som helst. Tror jag. Forhoppningsvis fortsatter de att uppfora sig nar den forsta "omg, vi har en vasterlanning i klassrummet"-chocken har lagt sig ;).

Nu ar jag ledig anda fram tills kl 17, typ(klockan ar typ halv tio har nu), och da har jag "Happy ABC" med dom sma. Haller pa att hitta nagon bra, enkel och rolig sang att lara dom. Sjukt bra att ha dator i rummet sa man kan researcha lite! Sasmaningom kommer vi fa ett kontor, men det var visst inte klart an. Hoppas kunna spendera lite tid med de andra lararna ocksa och komma in i livet har med. Men det kommer val sasmaningom, hoppas jag!

Ska forsoka ta lite foton av Taixing och lagga upp, nagon dag ;).

Forresten - msn funkar inte men SKYPE, mina vanner, skaffa SKYPE! Mitt anvandarnamn ar sofie.soderin, adda!

zaidjien!


Kommentarer
mamma

Kul att du har kommit igång nu. Ida har skaffat skype så det kanske funkar ikväll. Fick ditt nya nr. Är på jobbet nu, måste rusa... ha de bra. kram

2009-09-03 @ 07:56:22
Ida

lät ju bra allt ihop! nice talking to you fast de vart lite lagom skumt... Hoppas vi hörs snart!<3

2009-09-03 @ 22:23:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0