Framme, yeah yeah yeah!

Framme!

Sa kom vi da antligen ivag i mandags kvall. Klockan 22 gick taget fran Peking, och sa kom vi fram vid 8 pa morgonen igar. Tagresan var faktiskt helt okej. Akte liggvagn, och nar man val hade kranglat sig in till sjalva sangen var det hyfsat bekvamt, sa man fick en del somn.

Nar vi kom fram blev vi hamtade av Sabrina, en av engelskalararna har som kommer funka som var kontaktperson. Tog ca 1,5 timme med bil att aka fram Yangzhou, dit vi kom med taget, hit till Taixing(som ar en liten, liten stad med "bara" 200-300 000 invanare ;)).


Var skola! Mer bilder kommer, denna hittade jag pa Google...

Vi bor pa sjalva skolan. Har varsitt rum med en liten balkong, stor sang, stor tv, eget badrum med tvattmaskin, och -det allra basta - dator med internet! Hyfsat snabbt sadant ocksa, helt underbart!

Efter ett par timmars vila blev vi bjudna pa lunch med Sabrina, tva till larare, rektorn samt rektorn for Kindergarten. De bestallde in minst 15 ratter, helt galet! Tydligen for att vi var sa "viktiga manniskor", haha!

Sedan bestamde Tom och jag oss for att utforska Taixing litegrann. Lite av en chock! Allt var valdtigt slitet, leriga gator och halvrivna hus. Kandes valdigt kinesiskt, haha!

Sedan vart det en tupplur, foljt av middag. Restuarangen vi akte till lag i centrum av Taixing, och det var ganska skont att se det kan jag saga! Modernt och frascht, till skillnad fran vart omrade, haha! T.o.m. KFC hade dom, som overallt i Kina...

Visade sig under dagen att vi, forutom Kindergarten, aven ska undervisa i Primary School(typ 8-11) samt secondary (12-13). Ih! Men vi kommer, sa vitt vi vet nu, bara ha 8 lektioner i veckan sa det ar ju ratt soft! De visade oss secondary school igar, ratt bra utrustning for att vara Kina med smartboard och grejer! Och det basta ar att klasserna ar ratt sma, inte storre an typ 40 elever! (normalt ar runt 50, eller tom 60).

For att sammanfatta sa kanns det som att jag har haft tur med min placering!

Idag har vi en ledig dag, sa har sovit hela formiddagen - saa skont! HAr pa den har manaden glomt bort hur det kanns att vara utvilad, haha! Nagon gang idag ska vi ha ett mote om vart schema, motsv. laroplaner, vilka skolbocker de anvander, etc. Och sedan borjar vi undervisa imorgon. Sjukt nervost, vill bara ha forsta lektionen overstokad. Ska bli skont nar man har kommit in i det hela lite mer.

Fortsatt kommentera, lika kul varje gang att lasa!

P.s. Sandra - din emailadress?! D.S.

P.S.2 Familjen - maste skaffa ett nytt simkort for den har regionen, sen lar det funka att ringa. Hor av mig! D.S.2.


Kommentarer
Ida

okej, gör så för när de bröts så kunde vi inte ringa upp igen. Men då får vi prata igen när du faktiskt är vaken;)

Hur går det med facebook förresten? går det att komma in? svara tack! ;)

här hemma är allt fint förövrigt, förutom vädret, det är en riktigt grå och regning dag idag... usch usch... Men nu måste jag göra i ordning mig och springa till bussen i regnet. Ha de så bra så hörs vi <3

2009-09-02 @ 08:23:25
Sofie

Ida: Ja, var sjukt trott igar ;).

Facebook funkar inte nej, vet inte om/nar jag kan komma in igen...

HAr ar det vaaaarmt. sakert 30 grader. Ar sa trott pa det! Runt 20 grader skulle vara perfekt... Om en manad eller sa lar det dock bli lite battre har!

Kram

2009-09-02 @ 08:42:41
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Ida

Okej, ja de är bara att hålla ut så länge! Men jag tänkte att jag skulle ladda ner skype ist så kan vi prata genom den;)

2009-09-02 @ 17:43:37
Sofie

Gor det! Kommer inte in pa msn sa det ar typ det enda som funkar ;)

2009-09-03 @ 03:20:37
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0