En rolig eftermiddag - och valdigt kinesisk var den...

Weell om min morgon/formiddag var lite seg sa var eftermiddagen dessto battre!

Klockan tva kom Allison och hamtade oss, och talade da om for mig att jag inte skulle undervisa barn utan andra engelskalarare! Dels fran den har skolan men aven fran andra. Intressant? Ja! Men det var riktigt roligt och intressant pa det sattet att man kan lara kanna dem battre an man kan med sma 7-aringar(7-aringarna ar dock sotare, sa det jamnar ut sig ;)). Hade dock forberett mig pa att ha samma lektion tva ganger, men nu skulle jag visst ha samma klass bada lektionerna, sa jag fick improvisera lite. Men det gick bra, fick hora efterat att de var valdigt nojda med lektionen, sa det kanns ju bra!

Fick ocksa lite feedback pa mina lektioner med Grade 1, som tydligen ocksa var valdigt bra, barnen gillar mig - yay! :) (Fick jag for ovrigt bevis pa haromdagen nar de nastan slogs om vem som skulle fa halla mig i handen under en lek, haha!).

Sedan pratade vi ett tag med Allison om lite allt mojligt. Vi blev inbjudna pa middag hos Sabrina, den andra av vara kontaktpersoner, nasta sondag. Da ville de att vi skulle laga nagot traditionellt svenskt/engelskt tillsammans, sjukt kul! Tankte satsa pa kottbullar och potatis om det gar att uppbringa har ;). I varsta fall far jag ta mig en tur till Ikea i Nanjing, haha! Ska hur som helst bli kul, ser fram emot det. 

Nej, nu ar det dags for lite mat tror jag. Har bara atit yoghurt och frukt hela dagen sa det ska bli gott med lite riktig mat. Tror vi tar och gar till ett dumplings-stalle, 12 dumplings for 9 yuan, inte illa! Och valdigt gott...

/Sofie


Kommentarer
ida

Nice, nice, nice! Men va kul och utmanande med att lära vuxna :) Vilken stalker jag är på din blogg btw, kommenterar varenda inlägg (även fast jag aldrig får något svar). Men jag har inget liv, jag bor inte i Kina och reser runt och ser saker och upplever nya kulturer, naej. Jag sitter bara hemma och fastklistrad framför datan och stalkar din blogg som en ursäkt för att slippa plugga... Jag måste göra nånting med andra ord!



Sorry för fluminlägg... Men vad jag menar är att jag är glad för din skull och att jag hoppas att du fortsätter ha de bra därborta!

2009-09-12 @ 13:38:35
Sofie(soderin)

Haha efter en san kommentar maste jag ju svara ;).

Det ar najs att du kommenterar dock, alltid kul att lasa ;). Men du, ni borde starta en blogg om vad ni har for er! Eller ja, ingen skulle val uppdatera den men anda... haha!

Nasta ar ida, nasta ar kan du ge dig ut i varlden! Ska du med till Afrika, kanske? ;)

Kram

2009-09-12 @ 14:14:59
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Ida

haha, jag fattade ingenting av vad du skrev, ja ba vadå "Nästa är"! haha! Jodå, men Afrika står på listan och nu har min skola ett samarbete med Kenya så kanske att jag tar mig dit. Tydligen skulle de bli av om bara tillräckligt många vill, men jag vågar inte lite på någonting för ens jag har fått flygbiljetten i handen;)



2009-09-12 @ 15:42:20
Sofie

haha smart dar!

fett najsigt med kenya! jag vill ocksa aka dit, verkar ascoolt! :) hoppas det blir av!

2009-09-12 @ 16:37:34
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Ida

Ja, jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att de blir av men jag orkar inte få falska förhoppningar... Annars får jag göra de efter gymnasiet;)

men jag får så länge glädjas åt att du har de bra i Kina ;)

2009-09-13 @ 11:14:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0