Rokdimma over Taixing

Yes, det ar himla mysigt. Gar inte att vistas utomhus nu pga den jakla roken.

Det ar, om jag forstatt det ratt, bonder utanfor staden som eldar ris just nu. Varfor har jag inget bra svar pa men det leder till att det ligger som en rokdimma over staden. Pa kvallarna ar det som varst och da gar det knappt att vara ute. Gick just och handlade, vilket innebar en kvarts promenad och mina ogon sved nagot enormt nar jag kom tillbaka. Kunde knappt halla dem oppna!

Har varit sahar sedan igar och jag ber till Gud att det inte haller i sig alltfor lange.

Just det, kanske ska borja undervisa pa ett Training Centre har en gang i veckan. 1,5 timme med 6-aringar, for det far jag ca 80-90 kronor i timmen. Inte illa! Skulle isf ligga pa sondagskvallar vilket ar utmarkt. Reser jag nagonstans over helgen bor jag da hinna tillbaka tills dess utan problem. Ska dit imorgon och prata, sa far vi se vart det hela leder!

Nu ska jag forsoka fa kontakt med Sandra. Dags att planera var manadslanga resa genom Kina i januari, wei!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0