Nya tider!

Ja, som alltid har i Kina sa kan man inte alltid rakna med att saker och ting fungerar som man tror.

Igar fick jag reda pa att jag i fortsattningen inte langre kommer att undervisa arskurs 1 & 7, utan enbart jobba i Kindergarten. Jag ska vara i nagon slags "experimental class", dar jag kommer att jobba mellan 7.45-16.50 varje dag, med en 3-timmars lunchrast. Av den tiden undervisar jag sjalv 30 minuter och resten av tiden assisterar jag de kinesiska lararna. Tanken ar, tror jag, att se om de lar sig battre engelska nar de har en foreign techer i klassrummet hela dagen. Forhoppningsvis far jag lite att gora ocksa, inte bara sitta dar. Tror det kan bli ratt bra!

Arskurs 7 ar jag ratt glad att slippa - de ar ratt trakiga - men jag kommer sakna mina Grade 1! De ar bara runt 15 elever i de klasserna(i min nya ar det 37), och de ar helt otroligt sota :). Hade mina tva sista lektioner med dem idag, och passade pa att ta lite kort tillsammans med dem.

Enjoy!

Class 1. Ar de sota eller? De ar nog den basta klassen, bara 12 elever :)


Class 2. Man smalter ju direkt! Finns inget sotare an kinesiska barn, I tell you!


En till bild pa dem!

Sooota! :) Eller hur?



Kommentarer
Mathilda

Åh, vad söta!

Kan du inte stoppa ner några i resväskan och ta hem? :))

2009-10-10 @ 13:06:18
URL: http://enannandelavstockholm.se
Sofie

Mathilda: Jag funderar seriost pa det... ;) haha!

2009-10-10 @ 13:40:15
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Familjen Söderin

Dom är jättesöta!!

2009-10-11 @ 14:01:57
Ami Flood

Hej tjejen, så kul att få läsa om dina upplevelser. Mongoliet, öken, fester, lärarrollen, kulturen. Ja njut och försök få in allt du kan - för det är minnen och erfarenheter för livet.

Kram

ami

2009-10-11 @ 21:35:41
Sandrisen

Hej vännen, vilken söt klass du har!

Själv har jag numera 700 elever att lära mig namnen pa= heltidsjobb!



SAKNAR DIG

2009-10-14 @ 12:37:55
URL: http://livinginchina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0