Woho!

Har precis skickat in min ansokan for nasta termin, sa nu ar det helt klart och spikat att jag stannar :) Kanns saaa bra!

Sa har valde jag:

Omrade -
1. Nordostra Kina
2. Norra Kina
3. Centrala Kina

Aldersgrupp:
1. Primary, alltsa ca 7-10 ar
2. Secondary, alltsa 12-15 ar
3. Kindergarten, alltsa 2-5 ar

Jag och mina tre basta vanner har har ansokt om att fa hamna i samma stad och kanske tom i samma skola(!), vilket inte alls verkar helt omojligt! Vart forstahandsval vad galler stad ar Shenyang, dar Sandra bor nu. Det ligger i nordostra Kina, 4 timmar med snabbtag fran Beijing. Enligt Sandra ar det en harlig stad, och dar finns dessutom runt 20 placeringar sa det blir gott om folk att umgas med. Som andraval tog vi Beijing, som ar en helt underbar stad som jag inte skulle ha nagot emot att bo i ett halvar!

Sa, ingen atervando. Och det kanns hur bra som helst! Langtar! Inte for att jag inte har haft det bra den har terminen, men nasta kommer bli hur rolig som helst. Det ar helt sjukt vad fort tiden gar, vi ar redan halvvags igenom november(for ovrigt min hatmanad, kan den ta slut snart?)! Bara tva manader kvar tills Tom och jag lamnar Taixing. Crazy, I tell you.

MEN finns en del att se fram emot under dessa tva manader ocksa. Helgtripp till Suzhou(en av de vackraste staderna i Kina, tydligen), helgtripp till Shanghai med en massa TTC:are, min fodelsedag(som jag inte har bestamt an hur jag ska fira), jul i Beijing(hoppas jag!) och nyar i Shanghai med Alina(inte heller helt spikat, men forhoppningsvis sa!).

Och aven om jag hade en dalig dag igar sa ar det bara att konstatera: Livet blir aldrig trakigt nar man bor i Kina!


Alina, Sandra och Love pa en tunnelbaneperrong i Beijing sista veckan vi var dar!



Kommentarer
mamma

Det låter bra det du har planerat, men vi saknar dej förstås.......vad mycket att se fram emot. ha de bra

2009-11-11 @ 13:41:35
Klonkidonk

Tjenamorsning korsning. Sounds supergood. Synd att du missar din födelsedag och jul (hemma alltså, du fyller ju år fast du är i Chinatown. Heheheh..). Fast då kanman ju i för sig göra ett galet peppercookiehouse utan att du har nåt att säga till om. HA! Ha det så bra då och så får vi höras. :)

2009-11-11 @ 17:29:52
Jessica

Hej! Vad kul att se att du har det så bra och att du bestämmt dig för att stanna en termin till :) Spännande minst sagt! Går det bra med undervisandet i övrigt? Take care!

2009-11-11 @ 22:35:45
Sofie

Jessica: Hej! Kul att hora fran dig! Joda, undervisandet gar bra, men det ar ju en utmaning att fa 32 5-aringar att lyssna pa en i 30 minuter :P. Men jag borjar lara mig tricksen nu! Hur ar det sjalv? Vad gor du nu for tiden?(Varfor hor du aldrig av dig, det var alldeles for lange sen vi sags... lalala tomas ledin haha)

Kram

2009-11-11 @ 23:51:42
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0