Trevlig kvall igar!

Igar stannade jag hemma och kurerade mig, men blev bra ratt snabbt sa framat kvallen kande jag ett stort behov av att lamna mitt rum, haha. SA jag, Tom och Roma lamnade skolan for att gora stan(arets skamt!). Vi at middag pa en muslimsk lite restuarang som Roma kande till, jattegod - och billig - mat. En ratt for runt 8-10 kronor, inte sa man klagar direkt! Sa dit kommer vi nog tillbaka...

Efter middagen spelade vi lite biljard och bedrog och sedan mot Gulou, alltsa centrala Taixing aka where the action is. Dar gick vi runt och kollade i affarer, och roade oss med att forvirra de kinesiska affarsinnehavarna, sjukt kul! Typ ga in i ett bageri, ga runt 3 varv och sedan ga igen. Eller ga in pa nagot KTV(karaoke)-stalle och be att fa se rummen forst(har far varje sallskap ett rum dar man sjunger karaoke). Sedan, efter att ha varit missnojd med ett par rum, ga darifran. Haha, de blir forvirrade kan man saga! Himla roligt var det, aven om det kanske inte var varldens mest mogna grej att gora.

Nu ar det bara en arbetsdag kvar den har veckan, wei! I helgen bar det av till Suzhou, som ska vara en av Kinas vackraste stader, ca 2 timmar med buss harifran. Tidigt pa lordag aker vi och sedan hem igen pa sondag eftermiddag. Blir nog najs tror jag :).

Sedan ar det inte manga dagar kvar i november, snart ar arets samsta manad slut - wei! :)


Tom och Roma nar vi var ute i Taixing i september...


Kommentarer
mamma

Ha en kul helg. Jag ska åka till Karlstad, ska se till attt mormor får se din blogg äntligen.....

2009-11-20 @ 07:58:39
mormor

Jag är alldeles förstummad när jag får se allt du upplever och ser. Ha det så bra, ska bli kul att ses sen. kram

2009-11-22 @ 10:43:52
tine

Önskar jag kunde vara med i din resväska...Kram

2009-11-22 @ 10:46:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0