Skojar ni med mig?!

Men usch och fy!

Det har ju som sagt blivit kallare har, narmare bestamt runt 10 grader. Vilket ar ratt okej for att vara utomhus men nar inomhustemperaturen bara ar ett par grader varmare sa blir det ganska plagsamt! Sa ar det i klassrummen nu och nar man sitter still blir man ratt nerkyld kan jag saga... Vara rum ar helt okej men lite for kalla for min smak. Och kallare lar det bli eftersom man i det har helt idiotiska landet inte varmer upp husen fran Jiangsu-provinsen(som rakar vara den jag bor i) och nedat. Forstar ni hur hemskt det kommer bli nar det blir 0-gradigt?! Outhardligt! Det ar sa oerhort dumt sa jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Har pratat med Alison om detta och hon skulle se vad hon kunde gora. Till saken hor att det i vart kontrakt star att vi ska fa bade luftkonditionering och varme nar det sa behovs. Sa fixas det inte kommer jag KLAGA! Usch, det finns fa saker jag hatar sa mycket som att frysa.

Eller det kanske ar fel uttyck. Jag har inget emot om det ar kallt ute - jag menar, jag ar ju anda svensk och da ar man van - men om man inte far komma in i varmen efterat sa blir det ju ganska sa valdigt jobbigt. Kineserna ar val vana vid det men inte jag, buhu...

Sedan ar ju husen inte heller byggda for kyla, som i Sverige. Har bestar fonstern bara av en glasskiva istallet for flera som hemma, och vaggarna ar mkt tunnare och formodligen samre isolerade.

Man kan val summera det hela med att det ar himla ogenomtankt!

Paminner mig om nar jag var i Skottland och bodde i ett gammalt stenhus pa en bondgard - och elementen slutade fungera ett par dagar. 10 grader var det inomhus, det var ett helvete att ta sig upp ur sangen pa morgonen kan jag lova!


Nu blev det en massa klagande har men jag var tvungen att fa ur mig det helt enkelt. Borjar komma in i och lara mig hur jag ska undervisa pa Kindergarten. Eller som en elev uttryckte det: "Sofie is King!" hahaha... Sa gulligt! Maste ta lite kort pa dem, ska forsoka komma ihag kameran imorgon :).

Nu ska jag krypa in under tacket och mysa med nagon bra serie, aaah.

Update: Satte pa luftkonditioneringen pa 30 grader och harlig, varm luft sprider sig nu i rummet. UNDERBART!


Kommentarer
Ida

Stackare! Jag varnade de ju;)

Nej men i där vi va löste de det genom att ha ytterkläderna på sig inomhus och dricka te konstant. de kanske kan va nåt?

2009-11-03 @ 18:14:23
Sofie

I know, men det ar fortfarande inte najs... bla.. Nu funkar det iofs med luftkonditioneringen, men vet inte hur det kommer funka nar det blir kallare..

2009-11-04 @ 00:17:11
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0