Reseplaner

Nu borjar planerna smidas for hur semestern ska se ut! :).

Vi slutar jobba den 15:e januari, och da ar tanken att jag och Sandra(som kommer ner till Shanghai en vecka) aker upp till Beijing tillsammans. Darifran tar vi sedan flyget till Thailand, antingen Phuket eller Bangkok. Dar spenderar vi en vecka eller sa, solar och har det bra - och ser oss omkring sa klart, det blir ingen resort-semester inte. Jag vill se lite av Thailand ocksa :).



5 grader och iskall vind ar det idag, tror ni att jag langtar? :)

Sedan blir det tillbaka till Beijing, dar vi stannar i 12 dagar for att fornya visumet. TTC ordnar med boende eftersom vi inte kan checka in nagonstans utan vara pass, lar bli roligt! San li tun, here we come haha.

Efter det blir det, lite beroende pa kvarvarande resekassa, en tur soderut. Kanske sichuan, kanske hunan och guandong. Tagbiljetterna slapps anda inte forran 2 veckor innan avfard, sa det lamnar vi lite oppet an sa lange :).

Sedan 1:a mars ar det back to business igen. Vet inte hur jag ska ha rad egentligen, men det loser sig alltid. Det har ar anda en once-in-a-lifetime-experience sa man maste ju ta chansen nar den kommer :). Hoppas pa skatteaterbaringen som jag far i december(!), och kanske lite julklappspengar som kan hjalpa till. Sedan far vi ocksa en bonus nar vi slutar, sa det ska nog losa sig :).

Nu blir det kanske lite Greys(sasong 1, jag hade glomt hur bra den ar!), och imorgon ska jag hitta vinterjacka sa jag slipper frysa ihjal, vore ju trist.

Zaijien!



Kommentarer
Ida

Låter nice! Åk till Phuket, där spelar färjan-Håkan in en ny serie då han driver sin egen bar och de kan man ju bara inte missa!

2009-11-13 @ 17:56:39
mathilda

BANGKOK! Du MÅSTE dit. Det är världens absolut bästa stad. I promise yooou.

Phuket... där är ju som att komma till sverige, fast med lite värme... du har ju till och med färjan-håkan på plats kräks lite ;)

2009-11-14 @ 00:15:44
Sofie

Svar: ser ut nu som det blir Bangkok och sedan vidare till Krabi, som ska vara den vackraste provinsen i Thailand :)

Phuket skippar vi tror jag, vore ju mindre roligt att stota pa farjan-Hakan liksom ;)(fast om jag gor det ska jag halsa fran dig Mathilda, hahaha!)

2009-11-14 @ 02:38:57
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0